Akoze curve tracer, was: Hardwarova otazka

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Neděle Únor 10 00:05:32 CET 2013

Dobry vecer,

2013/2/9 Miroslav Mraz <mraz na seznam.cz>:
> Odpověď v textu:

> Zatím jsem neřešil, vím o co jde. Zatím jsem jen pozoroval, jak se mění
> proud cívkou v závislosti na šířce budícího impulsu. A protože to bylo
> zhruba lineární, předpokládám, že jádro nejde do nasycení. Ona tam
> nějaká vzduchová mezerka asi bude. Samosebou, kdyby se to mělo přivést
> do stavu konstrukce, bylo by to potřeba proměřit.

Viete, myslim si, ze tam pri prechodnych dejoch bude zmena dymaniky
obvodu, tj. nieco pojde rychlejsie, nieco zase pomalsie. A prave toto
ma zaujima, a obvod bude mat viac stabilnych ci metastabilnych stavov.
Da sa to odbit, ale myslim si, ze to je prave ta najzaujimavejsia vec
na tych nelinearnych cievkach. Okrem toho tam mate este polovodicovy
spinac.

> Osciloskop má zem spojenou se zemí sítě 230V, ale protože sekundár
> měřeného trafa "plave", je jedno, kam jí připojím.

Toto som prave nemyslel. Mal som skor na mysli, aky vplyv maju tie
rozne popripajane zeme kablov na celkovu presnost merania. Kedze sa tu
uz rozoberal rovno procesor a samplovanie na 1MHz, chcel som vediet,
ze ci je jasne, ako to pozapajat, aby vysli aspon ako tak nieco
hovoriace vysledky. Ked som sa pozeral na pic16F690 beziaci na 1MHz a
videl, co za somariny ukazuje osciloskop tak som proste tejto otazke o
zemnych vodicoch neodolal. Mozno by stalo za to, skor pouzit slovicko
referecnych.

> Z toho moc moudrý nejsem, netuším co je termín "lenon". Ale trochu tuším
> o co jde.

Neviem, ci tusite spravne, lebo sa to vo vela veciach prekryva a
prelina. Necham to teda na Vas, urcite ste sa s takymi lenonmi v
zivote stretol a nie raz.

> Sice jsem v dávných dobách vysokou školu absolvoval, ale to co
> nám tam vtloukali do hlav fakt v praxi moc použitelné není.

Ja som robil skolu kvoli tomu, aby som sa nieco naucil a v praxi aj
nieco vedel urobit. Pri phd som robil prakticku vec a lutujem, ze som
toho nezvladol viac, ale zase musim sa pozriet aj na to, ake boli
moznosti a ku comu vsetkemu boli ochotni ma pustit. Dvere nie su vzdy
vsade otvorene...

> Čímž nechci
> říct, že učit se to bylo k ničemu. Jen mi připadá, že ten přísně vědecký
> přístup k problému vede v praxi k velmi nízké efektivitě práce.

Efektivita prace podla mna zavisi od toho, ako Vas tlacia nadriadeni a
vo vseobecnosti si myslim, ze je priama umera medzi rychlou pracou a
dobrym technickym riesenim. Cim rychlejsie to musite spravit, tym skor
to odflaknete a nemate cas na podstatne detaily. Vedecky pristup a
hodinka zamyslenia mi dala aj pri tych terminovych ulohach viac obrazu
o probleme ako nezmyselne kecanie s priemyslovakmi nad osciloskopom s
obvodmi.

> [...]
> koeficienty jsou pro analogový regulátor, pro diskrétní je to trochu
> jinak - zejména, když je perioda vlastních kmitů soustavy srovnatelná s
> periodou vzorkování, což byl můj případ. Když jsem zjistil, že existují
> alespoň 3 metody jak přejít od Laplaceovy transformace k transformaci Z
> a každá má trochu jiné vlastnosti, vzdal jsem to, nastavil to od oka a
> bylo vyřešeno.
> Ale byla by z toho docela hezká vědecká práce, ty informace na webu jsou
> někdy zavádějící a najít ucelený popis problému a jeho řešení se mi
> nepovedlo. I když samosebou musí existovat.

Viete, nedavno tu v konfere padol termin "oficialna ideologia" a tej
sa treba drzat. Ked vzdelanejsi od Vas prehlasia, ze cierna je biela,
tak treba to tak prehlasovat aj dalej - je to smutne ale je to tak a
zrejme je to vyskusane aj zivotom. Hladanie na internete je len rychle
oblbnutie hladajuceho, nehovoriac o tom, ze google... Potom je
kniznica a dlhe listovanie v knihach a casopisoch, to da cloveku
vcelku slusny rozhlad o roznych sposoboch a moznostiach riesenia, ale
samotne riesenie musi uz clovek urobit sam. Sam si musi sadnut a zacat
rozmyslat nad problemom, kreslit obrazky a pocitat. A taketo vysledky
na internet nikto oficialne neda. Ale v jednej veci s Vami suhlasim,
ze to je vsetko kdesi spravene a pristup k tomu maju len lenoni.

A.