Vecernicek pro bastlire aneb pajeni TSSOP 48

Pavel KREJCI krepa76 na gmail.com
Sobota Únor 9 23:22:37 CET 2013

Jak jsem tu posledne ukazoval tu domcky leptanou desku s TSSOP48, tak
jsem ji asi pred mesicem zapajel. Pajim to jako asi vetsina tech, co
paji cinem. Prejel jsem plosky fixou s tekutym fluxem, posadil IO,
prejel piny cinem a zbytek odsal licnou. Co cert nechtel, zkrat mezi
VCC a GND. Rikal jsem si, jojo ses starej vul, vedels, ze to nemas
posazeny presne v ose, ale vic k jedne rade pinu a protoze mas blizko
pinum rozlitou zem pod pouzdrem, tak se asi zrovna VCC o ni opira. Jak
jinak by se mohly vyzkratovat piny, ktere mezi sebou maji minimalne
dva dalsi piny, pricemz vsechny ostatni jsou v poradku. NO a desku
jsem odlozil na lepsi naladu.

Dneska jsem IO odfoukl. Premeril desku, zadny zkrat. Vycentroval,
zaletoval, odsal prebytek cinu. Vsechny piny OK, jen VCC s GND zase
zkrat. To uz se me malicko zmocnovala zurivost nad vlastni
neschopnosti.  Koukam na to lupou - mezi piny vsude mista dost. Koukam
lupou skrz radu pinu, vse ciste, zadny spoj na rozlitou zem nemuze
dsahnout. Nalada zas na bodu mrazu.

Nakonec jsem si vzpomnel, ze kolega Labaj poslal odkaz na sw k
mikroskopu (diky) a vytahl jsem lidlskop.
Mno, licna neni vzdy dobry sluha... http://krejci.praha12.net/pub/licna.jpg
Lupou to videt neni, dival jsem se po objevu mikroskopem jeste jednou.

Tak ja jen, kdyby nekdo mel podobne zahady, ze se vsechno vysvetlit
da, ale dokud se vam to nestane, tak vas nenapadne, ze vam jeden
mikrofous z licny zkratuje piny zrovna ob dva.

Jeden zdejsi ucastnik trefne podotkl: kdybys to zapnul, vyresilo by se
to samo a nemusels nic odletovavat... :D Mno ted to byla nahodou zem a
vcc, ale kdyby zkrat byl mezi dvema vstupy, tak si pak budu nahodne
skubat vlasy o neco pozdeji.

Konec vecernicku.

PK.