GPS - Canmore 750F

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pátek Únor 8 12:49:47 CET 2013

V suvislosti s touto temou ma napada jedna poctova otazka,

v gps sa pouziva 1 alebo 10MHz chip rate, datova rychlost
je 50baudov. Znamena to ze teda na 1 preneseny datovy bit
pripada 20000 alebo 200000 chipov? Modulaciu predpokladajme BPSK.

j.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of David Obdrzalek
Sent: Friday, February 08, 2013 11:49 AM
To: HW-news
Subject: Re: GPS - Canmore 750F

On 8 Feb 2013 at 10:52, Jaroslav Buchta wrote:
> Je to zajimave, ale klid na miste ma dost velky vyznam prakticky u
> vsech...
Tak ono to vyplyva z toho, jak GPS funguje.
Ale pak jeste zavisi na citlivosti prijmu a "chytrosti" chipsetu, takze nektere masinky jsou nakonec holt nachylnejsi k nechytnuti se kdyz pri startu maji spatne podminky.

> Ale nactena data by si to melo pamatovat a dalsi start uz by mel byt
> rychly, pokud je blizko posledniho mista, ne?
A blizko posledniho casu, je treba dodat (efemeridy plati tusim jen 4 hodiny).

Samozrejme je taky mozne, ze zrovna tenhle modul nesplnuje to "by si to melo pamatovat" a dela pokazde cold start, nebo to je neco postarsiho a zahazuje efemeridy ci almanach (nebo i jen ceka, az prijde cely, coz je 12 minut), takze mu urceni nebo dohledavani zrovna v tu chvili potencialne viditelnych satelitu dela problem.
Kazdopadne uzivatel s tim tezko muze neco udelat, leda odpozorovat, jake jsou idealni podminky k chyceni signalu a ty se pak vzdycky snazit navodit. Pro okoli je vhodne jeste nacvicit takove ty obvykle samanske kousky (mumlani, gesta, tanecky, mavani pristrojem a obraceni displeje smerem ke Slunci atd.), pripadne se "soustredit pred jizdou", viz Kulovy blesk. Ono to sice nemusi mit fakticky vliv na cinnost prijimace, ale aspon se neco deje (takovy ten efekt kokosu na usich).

D.O.