Akoze curve tracer, was: Hardwarova otazka

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Únor 6 21:41:50 CET 2013

On Wed, 30 Jan 2013 19:54:59 +0100
Miroslav Mraz <mraz at seznam.cz> wrote:

> Vylepšeno:
> http://www.volny.cz/mrazik/tmp/tr.pdf
> Takhle ta VA charakteristika jde až k nule (no jde i do minus, ale to
> nebylo cílem), předtím končila na +5V.

Ano, takto, s transformatorom, to je naozaj ine (povodne som neviem preco si predstavoval, ze sa to bude budit obdlznikom, vlastne push-pull... takto s jednym tranzistorom je to ozaj ako to s tou cievkou... aj ked... vid v dalsom...). Ze ide charakteristika do minus, to je plus :-) To je ten moj vysnivany 1+3 kvadrant, paci sa mi to.

Aj som simuloval... nemam to poruke, ale ano, prechodovy jav je v rade milisekundy (podla velkosti trafa), to sa da, nie su to ziadne fofry.

Ale bez toho kondenzatora. To som nepochopil ako ma fungovat, ved vacsina prudu potom potecie do neho, a v simulacii z toho tiez lezu uplne kraviny, on sa postupne nabije na to prierazne napatie meranej suciastky a cele meranie je potom v keli. Ledazeby ste to mysleli nejako inak.

No a ten najvacsi zadrhel je v tom tranzistore na primare. Ked vypne, tak (ako chceme) napatie vyleti, no lenze to prerazi ten tranzistor.... V simulacii mi to vyliezlo na kilovolt, dobre, v reali nebudu idealne suciastky, ale aj tak to tak nemoze byt... takze nakoniec tam bude musiet byt bud nejaka suciastka typu zenera, ktora to napatie obmedzi, alebo... zeby naozaj nieco ako push-pull? A to zase prehadze priebehy aj na sekundari. To som este nesimuloval.

> Stejně tomu jako konstrukci moc šancí nedávám. Můžu si s tím pohrát
> ještě v reálu, OWON co se mi tu válí x/y umí ale to hotové zařízení by
> mi bylo dost k ničemu (použití tak jednou za 5 let). A ohlasy v konfeře
> (kromě weka) také žádné...

To pokladam za uplne normalne. Beriem to ako intelektualne cvicenie a zabavu. Ziadny ohlas vobec nevadi, aj ked komentar by potesil.

wek