Vybíjení LiPol baterie

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Úterý Únor 5 19:40:38 CET 2013

Dne 5.2.2013 19:02, Pavel Hudecek napsal(a):
> Může to být kvůli kalibraci kapacity, ale asi to popletla. Uvedený
> postup k výslekdu nepovede. Zkusil bych ji plně nabít a pak se uvidí,
> zda si bude mobil dál myslet, že kapacita je malá a začne hlásit
> blížící se konec za stejnou dobu, jako dřív. Pokud ano, bude potřeba
> nechat vybít, dokud se sám nevypne. Jen bude trochu otravné, že bude
> třeba po 3/4 celkového času upozorňovat, že baterka za chvíli dojde.
>
> Rozumné kalibrační algoritmy fungují cca tak, že po dokončení nabíjení
> se začne od 0 počítat odebraný náboj

Jen upresnim, ze ten algoritmus dokaze  pocitat i s teplotou a vybijecim
proudem - tedy pokud baterie dodava vyssi proudy ( hovory) upravy se
hodnota "naboje" pro vybijeni k nizzsim hodnotam a naopak.
> a pokud je detekováno plné vybití, tak se před vypnutím naměřená
> hodnota uloží. Někdy tam může být i ochrana proti zmatení nějakou
> nepředvídanou událostí, takže při velké změně kapacity se buď změní
> třeba jen o 25 %, nebo je potřeba aby podobná hodnota byla naměřena
> třeba 2x. V horším případě není nárůst kapacity vůbec možný. Alespoň
> takle to vypadá na základě zkušeností s repasováním baterek do foťáků,
> kamer a vlastními konstrukcemi zařízení s akumulátory.
>
> Mobily ale obvykle měří jen napětí, takže to tak na 90 % bude úplně
> jedno.
Uz archaicky Siemens kdyz pripojite na zdroj napeti se do tydne sam
vypne. Vznikne "alarm" v systemu hlidani napeti baterie a telefon se vypne.

Novejsi "chytre" telefony uz tyhle chytrejsi algoritmy vesmes pouzivaji.
Proces, kdy se telefon sam vypina je pomerne narocny , vypocitany z
ruznych podnetu a nikdy uz to nebyva "nahla smrt" . Do pameti telefonu
se ukladaji ruzne provozni rezimy, pocet nabijecich cyklu, nabijeci
doby, pocty vyndani baterie, pripadne havarijni vypnuti. A dalsi blbiny,
pocet stisku klavec, pocet pripojeni HF ( dratove )

Uz treba stary "hloupy" alcatel OT535  ma polozku phone user counter (
vstup 000000*) - je tam vided pocet stisku klaves relefonu od vyroby,
pocet zapnutí, vypnuti ,pripojeni odpojeni nabijecky, ext. zarizeni,
take je tam polozla Load control  ktera obsahuje dalsich 14 polozek :-)