Re: Vybíjení LiPol baterie

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Únor 5 19:02:41 CET 2013

Může to být kvůli kalibraci kapacity, ale asi to popletla. Uvedený postup k
výslekdu nepovede. Zkusil bych ji plně nabít a pak se uvidí, zda si bude
mobil dál myslet, že kapacita je malá a začne hlásit blížící se konec za
stejnou dobu, jako dřív. Pokud ano, bude potřeba nechat vybít, dokud se sám
nevypne. Jen bude trochu otravné, že bude třeba po 3/4 celkového času
upozorňovat, že baterka za chvíli dojde.

Rozumné kalibrační algoritmy fungují cca tak, že po dokončení nabíjení se
začne od 0 počítat odebraný náboj a pokud je detekováno plné vybití, tak se
před vypnutím naměřená hodnota uloží. Někdy tam může být i ochrana proti
zmatení nějakou nepředvídanou událostí, takže při velké změně kapacity se
buď změní třeba jen o 25 %, nebo je potřeba aby podobná hodnota byla
naměřena třeba 2x. V horším případě není nárůst kapacity vůbec možný.
Alespoň takle to vypadá na základě zkušeností s repasováním baterek do
foťáků, kamer a vlastními konstrukcemi zařízení s akumulátory.

Mobily ale obvykle měří jen napětí, takže to tak na 90 % bude úplně jedno.

PH

From: "Petr Labaj" <labaj na volny.cz>
To uz bych veril vic kartarce, nez pani prodavacce.
U notebooku nektere provadaji kalibraci kapacity baterie po jeji vymene,
tam ten postup s vybitim a nabitim muze mit sve opodstatneni.
Ale u mobilu skoro urcite ne.
A myslim, ze ani v dobach NiCd to moc vyznam nemelo, to jen tak
na doplneni. Ten "pametovy efekt" je skoro jeste vic zazrana "pravda"
nez felezo ve spenatu nebo zchytreni po ginkgo biloba.

From: "Alexandra Svobodová" <hwnews na zirafoviny.cz>
     zrovna jsem si domů donesla novou baterii do mého telefonu. Stará
po třech a půl letech dosloužila. No a paní prodavačka mi říkala, že mám
baterii dát do telefonu a nechat ji úplně vybít. Teprve potom mám
připojit nabíječku a baterii nabít.

     Je nějaký důvod k tomuto činu? Nebo je to jen setrvačnost z dob
NiCd baterií? Nebo ji jen někdo balamutí aby pak říkala nesmysly zákazníkům?