Re: Vybíjení LiPol baterie

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Únor 5 17:52:12 CET 2013

To uz bych veril vic kartarce, nez pani prodavacce.
U notebooku nektere provadaji kalibraci kapacity baterie po jeji vymene,
tam ten postup s vybitim a nabitim muze mit sve opodstatneni.
Ale u mobilu skoro urcite ne.
A myslim, ze ani v dobach NiCd to moc vyznam nemelo, to jen tak
na doplneni. Ten "pametovy efekt" je skoro jeste vic zazrana "pravda"
nez felezo ve spenatu nebo zchytreni po ginkgo biloba.

PL

From: "Alexandra Svobodová" <hwnews na zirafoviny.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, February 05, 2013 5:40 PM
Subject: Vybíjení LiPol baterie

Hezký večer přeji,

     zrovna jsem si domů donesla novou baterii do mého telefonu. Stará
po třech a půl letech dosloužila. No a paní prodavačka mi říkala, že mám
baterii dát do telefonu a nechat ji úplně vybít. Teprve potom mám
připojit nabíječku a baterii nabít.

     Je nějaký důvod k tomuto činu? Nebo je to jen setrvačnost z dob
NiCd baterií? Nebo ji jen někdo balamutí aby pak říkala nesmysly zákazníkům?

     Děkuji za odpovědi.

Saša Svobodová