Re: Jak na drátovačku tenkých drátů v rozváděči ?

Pondělí Prosinec 30 13:08:21 CET 2013

IMHO na řadové svorky je expert firma Phoenix Contact, případně bych
zalistoval v katalogu Schmachtl.

Ale cenově to asi bude high end.

"

Zdravím ctěné kolegy a mám dotaz:

Ve sklepě mám plastovou krabici / rozváděč, kde jsem soustředil něco málo
signálových vodičů z části baráku (zvonek, ovládání kotle, bojleru,
osvětlení… ) a mám tam i zdroj 12 a 24V. Schází se mi tam kromě klasických
UTP i dráty silnějších průměrů až po max 1mm.

Jak je přehledně ukončit ? Měl jsem tam teď kombinaci klasických
šroubovacích svorek na předchůdce DIN lišty (takové ty bakelitové… asi
znáte) jenže těch se tam vešlo málo a utahovat do nich dráty z UTP bylo
nespolehlivé. Tak jsem tam na UTP dal jednoho „zacvakávacího ježka“ – 20
pólů. Jenže ten se hodí zase jen na UTP, tlustší drát se tam nezacvakne,
nebo kontakt zničí.

Existuje něco lepšího a univerzálnějšího a ne moc drahého a v kusovce
koupitelného ? Jde mi o to abych tam dráty ukončil a měl následně možnost je
mezi sebou propojovat, případně je přepojit do nějaké krabičky v nižším
patře rozváděče (časové relé, řídící elektronika…)

Napadá mne svorka WAGO řady 279 jenže tam je za kus 20 Kč, což při
předpokládaném počtu asi 60 vodičů je 1200,- Kč a to není zrovna málo.

Děkuji za případnou informaci.

Ing. Ladislav Kručinský

"