Nf zesilovac 200 a vice W

Slavomir Skopalik skopalik na elektlabs.cz
Sobota Prosinec 28 02:13:48 CET 2013

Ja bych to popsal zhtuba takto:

1. Predstavte si, ze repro neni jen repro, ale je umistene ve nejake bedne
2. Bedna ma sice tlumeni, ale porad tam vznikaji odrazy
3. Chtejte po ni, aby misto sinusu prehrala pouze puls
4. Ukolem zesilovace je "uzdzet" membranu v pozadovane poloze, tj. mel by se
chovat co nejvice jako zdroj napeti.

Pokud se vse dobre "naladi" tak, aby zesilovac musel aktivne brzdit membranu
v nulove poloze + vnitrni odraz v bedne,
tak je mozne, ze pozadovany vystupni proud muze byt vyrazne vyssi, nez pri
stitkove impendanci.

Cim horsi bedny, tim bude stabilita impedance horsi (nevhodne navrzene
vyhybky, vnitrni rezonance s mizernym tlumenim).

Z pohledu zvuku je lepsi, aby zesilovac byl obecne meksi (linearne), nez aby
zasahovaly proudove ochrany,
jelikoz ty pridaji "kytarove efekty".

Ukazka prubehu impedance celkem slusne bedny:

http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_2/vma_ii_2p_imp.png

a par obrazku jeste zde:

http://avmania.e15.cz/zesilovac-a-repro-pravidla-parovani

Jeste poznamka, kdyz jsem na VUT meril elektrodynamicky menic (neco ja
reproduktor, ale misto membrany tam byl plat hliniku),
tak krome rezonance (maximalni vychylka, minimalni proud) tam byly i mista,
kdy vychylka byla minimalni,
ale proud znacny.

Slavek

Ing. Slavomir Skopalik
Jednatel spolecnosti
Elekt Labs s.r.o.
Sber a vyhodnoceni dat ze stroju a laboratori
systemem MASA (http://www.elektlabs.cz/m2demo)
Adresa:
Elekt Labs s.r.o.
Chaloupky 158