Nf zesilovac 200 a vice W

balu@home balu na k-net.fr
Pátek Prosinec 27 22:32:50 CET 2013

no teraz ste mi to nandali. Myslim ze co sa tyka osobnych urazok sa mate
este co ucit :-)

Naozaj ma zaujima to zdovodnenie tvrdenia ze impedancia reproduktora
klesne pri prechodovych dejoch na patinu.

Ako funguje reproduktor, diferencialna rovnica pohybu
membrany/cievky/mechanickej hmoty/zotrvacnosti je viacmenej jasne.
Cievka reproduktoru by sa mala idealne pohybovat v homogennom
magnetickom poli a to je jej nominalny pracovny bod, bude mat nejake
nominalne elektricke parametre (rlc). Tu je jedno ci sa bavime o
ustalenom signale alebo o prechodovom deji, system je linearny.

Takisto je jasne ze ked bude cievka mimo tohoto homogenneho pola bude
interakcia ina - zmenia jej parametre (impedancia) ale zaroven aj
prevodova charakteristika prud->vychylka. Kedze sa dostavame von z
magnetickeho obvodu suhlasim ze prejav bude znizenie impedancie,
teoreticky az na hodnotu jednosmerneho odporu cievky. Dostaneme sa do
nelinearnej oblasti reproduktora. Nelinearna prevodova charakteristika
ale taktiez znamena skreslenie generovaneho zvuku, takze to uz nie je
rezim kde sa reproduktor pouziva, ani u prechodovych dejov. Uz ked
nepresvedci ziaden technicky argument, je to proste pocut. Takyto
prechodovy dej je pracovny rezim kedy uz zacnu v zosilnovaci pracovat
ochrany a na impedancii velmi nezalezi lebo je to poruchovy stav.

Je jedno ci sa do tohoto nelinearneho rezimu dostaneme v ustalenom stave
alebo je to jeden prechodovovy dej. Zaujima ma odkial ste zobrali to
cislo 5x nizsia a ci ten prechodovy dej znamena ze reproduktoru sa prave
odtrhava membrana :-)

Uplne seriozne mi to skuste vysvetlit.

b.