OT Merkur Elektronic E2 Manual

Marek Peca marek na duch.cz
Čtvrtek Prosinec 26 15:55:17 CET 2013

> (..)
>  Já vím, já vím, musíme být rádi, že je tu alespoň tohle, že... Ale nedalo
> mi to, opravdu se stává pravidlem, že "papír snese všechno" a někdo zde svoji
> práci zjednodušil, jak mohl, což zrovna v oblasti, která má sloužit k výuce,
> nepovažuji za ideální...

Nad Merkurem "Police above Metuje", vysnene a milovane stavebnici (eltech.
i neeltech.) z detstvi, uz pomalu lamu hul. Pred rokem jsem jim nabizel
nejakou spolupraci a psal mailem tipy pro vylepseni robo-ruky i moznost
dodelat nejake mezixichty mezi soudobou vypocetni (oracloidni) technikou a
jejich vyrobky, posilal jsem jim plny text diplomky sveho dvounoheho
robota s nabidkou k obslehnuti a ani jim to nestalo za odpoved...

Uvidime, zda neco bude z nedavne nabidky znameho, ze natiskne
duplo-elektro kostky a zkusi reklamni klip. Zkusim asi pokracovat touto
cestou. Uz jsem vymyslel i maloseriovou vyrobu kostek, jen to overit. 3..8
let zustat u 2mm bananu a spis eltech., nosne kostky duplo, pozdeji
prechod na 2.54mm bastldesku a nosne desky bud zadne, nebo lego. Pokud
nezustane i slibu, rad bych zverejnil knizecku navodu a nakresy kostek
jako open-source.

Doma mame ted sestavu (dcerka (5) si s tim hraje v prumeru asi 1x
mesicne): 2x zarovka, 1x baterie, 2x prepinac, 1x tlacitko, 1x
kompas-galvanometr. Jde s tim zapojit prekvapive hodne zapojeni, za
nejzajimavejsi pokladam:

- synchronni motor (2 prepinace jako komutator) :-D
- zarovky v serii, tlacitko paralelne k jedne z nich (nadherny prechodovy
dej, dany tepelnou setrvacnosti vlakna, kolik maturantu to spravne
vysvetli a kolik z nich aspon obecne nacrtne rovnici?)
- 2 prepinace & 2 zarovky, svitici dle kombinaci 00, 01, 10, 11

Otazka je, kam dal smerovat, jestli cestou OZ, fotobunky, rele,
tranzistoru... to jeste nemam rozmyslene.

ZdraviM.P.