Komunikace s PLC pres TCP/IP

Martin Záruba swz na volny.cz
Čtvrtek Prosinec 26 06:53:27 CET 2013

Pred rokem mi pan Zdenek Aster velmi pomohl s informaci, jak v
Delphi/Lazarus udelat komunikaci s PLC pres seriovy port pomoci knihovny
synaser. Vse krasne funguje, ale nyni se ukazuje nutna komunikaci na vetsi
vzdalenost. Chci k tomu pouzit XPort nebo WiPort. Na strane PLC mi vse
funguje a pokud na strane PC pouziji portredirector, funguje to (vetsinou) i
na strane PC. Zkusil jsem nekolik portredirectoru, ten od Lantronixu je
zcela nepouzitelny, nektere dalsi s obtizemi (PLC musi pracovat jako
klient - nema verejnou IP). Nejradeji bych proto komumikoval primo z
vlastniho programu bez portredirectoru. To umi napr. vyvojove prostredi k
PLC, kde si lze zvolit bud seriovy port nebo Ethernet a prislusny port. V
rezimu server pak program ceka na pozadavek od klienta, vypise jeho IP a pak
jiz staci jen povolit komunikaci. Zjevne je to zcela standardni, protoze i
kdyz je vyvojove prostredi k PLC, navazalo komunikaci s WiPortem Lantronix
bez problemu.
Jak ale tuto komunikaci udelat ve vlastnim programu? Jakou knihovnu pro
komunikaci pres IP pouzit v Delphi/Lazarus?

Martin Zaruba