Magnetofonové pásky

Úterý Prosinec 24 17:00:28 CET 2013

V dobách kdy už jsem měl magnetofon, jsem neznal jiné pásky než na
polyesterové podložce. Dělali jsme s kamarády zvuk k 8mm filmu,
synchronizoval jsem magneťák s promítačkou. Za rok na vojně jsem si
udělal magneťák - na základním šasi tři motory z B4 - dva pod unašečema,
jeden přes řemínek poháněl setrvačník. Ještě ho mám ve sklepě schovaný
:-) Měl jsem tam i rychlost 38. Od rusáků z Milovic jsem si koupil skoro
zadarmo (nikdo je nechtěl) pásek, u kterého bylo napsané, že se hodí jak
pro studiový záznam, tak i pro domácí magnetofony. Byl dokonce na
středovce :-) Přemotal jsem ho na cívku, pustil na svém B100 a jen to
huhlalo. Myslel jsem, že magnetofon má totálně špinavou hlavu. Neměl :-)
Dal jsem ho na tenhle svůj výtvor :-) na půlstopé 38 (hlava z Urana, pro
tlusté pásky nic moc) to hrálo celkem slušně. Nebylo mi vůbec líto ten
pásek rozstříhat na ozvučování filmů. Ten pásek měl podložku z nějakého
acetátu celulózy, asi soudruzi ještě nic jiného neuměli :-) Takže
nejspíš hrozily stejné problémy, jako u celulózových filmů. Při nízké
vlhkosti se může lámat, při vyšší zase plesnivět.
Tlusté studiové pásky nejsou pro domácí magnetofony vhodné, zvlášť když
je v hlavě vyježděný důlek. Neměly poddajnost, aby k hlavě přilehly.
Anděl