positiv-20

Pondělí Prosinec 23 21:36:26 CET 2013

Každý máme svojí "zaručenou a nejlepší" metodu. Předpokládám, že tady
všichni tisknou na laserové tiskárně. Hodně už se napsalo o tom, jak
laser udělá dobré kontury, ale neumí pořádně černou plochu. Třeba je to
dnes už lepší, nevím a nesleduju to. Druhý problém před mnoha lety byl
(nebo ještě je?) že laser neudělá přesné rozměry. Já používám inkoust,
tam s černou plochou není problém. Problém je, že inkoust se potřebuje
do něčeho vsáknout, ale né zas moc. Mám zásobu filmů, které bez vyvolání
vymáchám v ustalovači, aby byly průhledné. Inkoust se chytí na
želatinovou emulzi tak že drží, ale dá se smáznout prstem. Nemůžu to
tisknout zrcadlově, inkoust poškozuje fotorezist. Předlohu připlácnu na
sklo, už to nesmím sundat - polovina inkoustu pak zůstane na skle a
předloha už je nepoužitelná. Na prototypy mi to stačí.
Anděl