Kabelova antena pro wifi

Petr Simek psimek na jcu.cz
Středa Prosinec 11 12:39:04 CET 2013

On Wed, 11 Dec 2013, Daniel Valuch wrote:

> ten kabel nie je vobec drahy, vyraba to uz kazda druha firma. Cena je v rade
> jednotiek eur za meter. Videl som rovno vo fabrike ako sa vyraba, je tam
> horko tazko nejaky kov, skor derava medenna folia :-)

> Problem ale je v sposobe ako sa pouziva, pozrite si parameter coupling loss.
> Vazba medzi kablom a zariadenim je v rade -70..-90dB, comu zodpovedaju

Co znamena ten parametr 50% a 95% u Coupling loss ?

Kdyz je u 2400MHz a 50% coupling loss parametr 66 - tak to je utlum 66dB ?

Pocitam pak spravne kdyz vezmu vykon 20dBm (opomenu ztraty v kabelu) a
odectu 66dB na vyzareni z kabelu tak bude uroven signalu -46 dBm ? Pokud
ano tak kde ? - na plasti kabelu nebo ve vzdalenosti 1m ?

> poziadavky na vykonove planovanie. Do kabla sa prazia watty vykonu a telefony
> prijimaju signal v priblizne rovnakej urovni ako keby to bola vzdialena BTS a
> naopak. Wifi na to nie je stavane, dynamicky rozsah prijimacov je ovela
> nizsi, lebo sa pocita s lokalnym pokrytim.

Ano to je problem. Neni mi uplne jasne jak se to pocita viz vyse.
Normalne mam nejaky utlum pro isotropni zaric v metrove vzdalenosti
pro danou frekvenci k nemu pripocitam dalsich 20dB na kazdy desetinasobek
vzdalenosti a naopak odecitam zisky anten a dostanu utlum trasy.

Jak to je v pripade takoveho kabelu ?