FreeCAD

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Prosinec 6 13:48:37 CET 2013

Funguje ten FreeCAD dobre?
Ja jsem ho zkousel pred nekolika mesici. Jen jsem do neho natahl vykres v DXF,
namalovany jinde. No a v tom FreeCADu se to zobrazilo spatne. Cary, ktere na
sebe mely navazovat, byly treba 2mm od sebe atd. Namalovany ctverec se zobrazil
jako 4 cary, jejichz konce na sebe nenavazovaly. V tom DXF problem nebyl, nekolik
jinych CADu a prohlizecu to zobrazilo dobre.

Ja uz bych hrozne rad zvladl nejaky 3D CAD, ale nedari se mi. Uz mam ze sebe
depku. Jsem asi 3D CAD-nekompatibilni clovek.
Zkousel jsem SolidWorks, ale vylozene mi nesedl. Zkusil jsem i SketchUp, ktery
je znamy tim, jak je snadny a uzivatelsky privetivy (pry). No - cokoli v nem namalovat
bylo pro me utrpeni, vzdycky se to zachovalo uplne jinak, nez bych cekal a nez jsem
potreboval.

Je to ostuda, ale kdyz chci vyrobit neco na frezce, tak se vzdycky dlouho odhodlavam,
ze uz to konecne namaluju jako 3D model. Pak to zkusim, to me zhnusi a odradi.
Kdyz se z toho zazitku dam trochu dohromady, tak si pustim CAM Aspire od firmy
Vectric, a tam to bleskove namaluju uz jako dily, rozlozene do 2D. Zrovna ten Aspire se
pro zmenu chova tak, jak bych to ocekaval, tj. presne naopak, nez to delaji ty 3D CADy.
Takze je pro me nesrovnatelne snazsi si ten 3D dil v hlave rozlozit do 2D komponent
a ty namalovat, nez to delat udajne intuitivnim 3D malovanim v CADu.

Tak asi ten FreeCad vyzkousim. Pokud by to vyslo, tak super. Pokud ale ani ten ne,
tak se asi propadnu do nelecitelne deprese.

PL