RX TX modul do 200m

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Středa Prosinec 4 15:14:59 CET 2013

Musel by som sa pozriet do dokumentacie co to presne bolo, ale urcite
to boli 1mW moduly na 2,4GHz. Boli v defaultnej konfiguracii - je
nastaveny kanal, nejakych digitalny "kanal" a ak su oba parametre
nastavene rovnako, moduly sa "vidia" a co je odvysielane z jedneho,
vidi druhy a naopak. Kupoval som ich asi pred tromi rokmi z Mouseru.

Mal som urobenu siet, kde sa komunikovalo jednoduchym ASCII protokolom
(je to nahrada predoslej RS485 siete) - jeden modul bol "master" a
zhruba 20 kusov dalsich adresovanych zariadeni boli "slave" -vsetky
boli na rovnakom frekvencnom kanali. Master vyslal prikaz s adresou
(0..19) a naadresovany slave odpovedal, ostatni slave boli ticho.
Master vzdy dopytoval dalsie zariadenie, az za cca 2 sekundy presiel
vsetkych 20 zariadeni.

Ladil som to vsetko na stole. 1 master, asi 5 slave zariadeni, parada.
Vsetko fungovalo ako malo, slave zariadenia odpovedali. Problem
nastal, ked bolo pritomnych vsetkych 20 slave zariadeni - z tych
20-tich asi 1-2 zariadenia neodpovedali vobec. Proste ticho. V druhom
kole uz odpovedali, ale zas neodpovedali niektore ine.
Dalsi problem nastal, ked sa zapla dalsia siet 20-tich zariadeni na
inom frekvencnom kanale. Priemerna odozva sa zhorsila z 90% na 80%.
Ked bolo zapnutych vsetkych 5 sieti na 5-tich roznych kanaloch, odozva
sla asi na 50% vo vsetkych sietach.

Druha vec je, ze sem-tam niektory modul "strati hlas". Data prijima,
ale to, co mu podstrcene na vyslanie, skratka neprejde. Ked sa modulu
vypne a zapne napajanie, vsetko je OK. Vyskyt - raz za par mesiacov.

Tretia vec - ak sa tomu nastavi rychlost 115200 baud, skutocna baudova
rychlost je 111111 baud. Ked som dumal nad tym, kde mi vznikaju
framing errory, skoro som spadol zo stolicky, musel som zavolat
kolegu, ci to vidi aj on alebo mam len halucinacie. Taku absurdnost
som necakal. MCU-cku som musel "podladit" USART a potom to samozrejme
slo bez framing errorov.

Ako pisem, kym je tych Xbee modulov malo v nejakom priestore, tak to
moze fungovat, notabene ked su len dva kusy komunikujuce jeden s
druhym. Pokial by som mal v buducnosti riesit nieco rozsiahlejsie,
dobre by som sa zamyslel nad tym aky komunikacny modul pouzit.
Mozno iny typ siete by fungoval inak, neviem.

Dňa 4. decembra 2013 14:40, Zuffa Jan <ZuffaJ na cgc.sk> napísal/a: