Mereni teploty notebooku DELL E6410

Michal Grunt michal.grunt na vynet.cz
Středa Prosinec 4 13:10:29 CET 2013

Nevím jestli je ventilátor v notebooku stavěn na otáčky převyšující 10tis./minutu (nebo pomocí vysavače mnohonásobně více?) má kuličková ložiska jako jsou v bruskách. Proto ho zbytečně nedráždím a nedělám z něj pomocí vysavače turbínku. Pokud ho z NTB vyndám (ze serverů jsou vyndat všechny ventilátory bez šroubováku, resp. ze slušných serverů ano) tak se vyčistí úplně stejně jak zastavený tak "turbínkovou" metodou.
Od: Hw-list [hw-list-bounces na list.hw.cz] za uživatele Jozef Racek [jozef_racek na tempest.sk]
Odesláno: 3. prosince 2013 18:15
Komu: HW-news
Předmět: Re: Mereni teploty notebooku DELL E6410

Potvrdzujem:
Na cistenie ventilatorov a elektroniky pouzivame stlaceny vzduch (
spray, alebo kompresor ) a zboku vysavac, alebo vonkajsie priestory.
Fukanie sa pouziva z dovodu vyssieho tlaku na mensej ploche = lepsiemu
smerovaniu vzduchu a z dovodu "nepovysavania" jumperov z dosak
elektroniky, ktore by sa potom velmi tazko hladali a este tazsie hladalo
presne miesto, kde boli zastoknute...;-)

Ventilatory sme tocili na velmi vysoke otacky a pravidelne raz rocne a
severy (stovky kusov u roznych zakaznikov) bezia aj 10 rokov bez ujmy na
ventilatoroch, ak su umiestnene v serverovniach, kde je malo prasne
prostredie.
V prostredi s prachom (standardna kancelaria, umiestnenie nizko nad
zemou, pracovnici sa neprezuvaju...) odchadzaju do cca 2-3 rokov pri
akejkolvek starostlivosti.

Neviem, kolko maju povolenych otacok loziska na ventilatoroch, ale
gulickove loziska malych priemerov ( vrtacky, brusky, ... atd ) maju
standardne 25 000 rpm.

Dodo