ot: analemma

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Pondělí Srpen 26 18:41:16 CEST 2013

Vzorce jsou, ale extrémně složité s opravnými koeficienty, ty jsou pro každý
rok jiné, zde se jedná o sekundy až desetiny sekundy.  Jde mi o to, že pokud
vypočtu v MCU polohu slunce, tak v extrémech jsem vedlo i o 1stupeň, protože
je to schopné ujedst až o 16 minut v jednom maximu 2.11. Potřebuji pávě z
ročenky znát "ujetí" na začátku měsíce a pak každých 10 či 5 dní. Pak to
korelací dopočtu. To by bylo myslím OK. Zatím jsem nenašel takový graf, ze
kterého by se to dalo vyčíst +-30s. Všude píšou, že není problém najít v
astronomických ročenkách, jenže jaksi kde vzít tu ročenku. Psal jsem i do
astro.konf. jenže se na mne jaksi vyprdli. Míra

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Marek Peca
Sent: Monday, August 26, 2013 11:42 AM
To: HW-news
Subject: Re: ot: analemma

> Nemáte tušení, jak se zeptat strýce googla, aby mi vypliv  hodnoty rozdílu
> času pravého a středního slunečního času? Všude nacházím pouze průběh
> ANALEMMA, nebo graf E/rok, nebo že to je v astronomických ročenkách.
Ročenku
> online nějak neumím najít, z grafu to vyčítat jde, ale přesnost nic moc.
> Prostě potřebuji zjistit E např. ve 12:00 26.8.2013. díky Míra

Ze zminky o analeme usuzuji, ze vam jde o rozdil uhlu natoceni Zeme,
zpusobeny elipcitosti drahy, je to tak? Pak jsou samozrejme dalsi,
jemnejsi poruchy, systematicke i zcela chaoticke, ty druhe nelze jinak nez
merit (IERS a spol.).

Pokud jde o tu eliptickou drahu obehu Zeme, skoro bych se obaval, ze to
neexistuje jako vzorecek v uzavrene podobe, ale rad se budu plest.

ZdraviM.

__________ Informace od ESET NOD32 Antivirus, verze databaze 8730 (20130826)

http://www.eset.cz