ot: analemma

Marek Peca marek na duch.cz
Pondělí Srpen 26 11:41:58 CEST 2013

> Nemáte tušení, jak se zeptat strýce googla, aby mi vypliv  hodnoty rozdílu
> času pravého a středního slunečního času? Všude nacházím pouze průběh
> ANALEMMA, nebo graf E/rok, nebo že to je v astronomických ročenkách. Ročenku
> online nějak neumím najít, z grafu to vyčítat jde, ale přesnost nic moc.
> Prostě potřebuji zjistit E např. ve 12:00 26.8.2013. díky Míra

Ze zminky o analeme usuzuji, ze vam jde o rozdil uhlu natoceni Zeme,
zpusobeny elipcitosti drahy, je to tak? Pak jsou samozrejme dalsi,
jemnejsi poruchy, systematicke i zcela chaoticke, ty druhe nelze jinak nez
merit (IERS a spol.).

Pokud jde o tu eliptickou drahu obehu Zeme, skoro bych se obaval, ze to
neexistuje jako vzorecek v uzavrene podobe, ale rad se budu plest.

ZdraviM.