OT: Digitalni merak nemeri v aute

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Srpen 20 18:50:01 CEST 2013

Zdravim,
  bohuzel musim souhlasit s tim, ze neodrusene zapalovani je skutecne
dost svinska zalezitost.
  Jezdi nam tu jeden takovej typek kolem baraku (na chalupe) s nejakou
starou skodou - snad 120 ci co to je - a uz kdyz je asi 500m daleko, DVB
zacne kostickovat a kdyz je tak 100 m daleko, zamrzne a zpatky odmrzne
(mozna), kdyz je tak 500m za chalupou. Je to polni cesta, jezdi se tu
tak 10 - 20 km/h, takze to trva tak minutu. Nekdy ale musim restartovat DVB
prijimac, ne vzdy se z toho vzpamatuje. Muj amatersky TCVR ho slysi na HF
od okamziku, kdy to nahodi - bydli tak 2 km odsud na blizkem sidlisti -
prakticky na vsech pasmech od 160m po 10m. Je pravdou, ze na 2m a 70cm
uz musi byt taky tech 500m ci blize. S-metr vyleze na S9+20 a AVC stahne
citlivost natolik, ze neni nic krome nej slyset. Muj TCVR ma samozrejme
noise blanker a jine DSP vychytavky, ale tohle je takova palba, ze si
s tim neporadi.
  Nemam to jeste uplne overene, ale mam podezreni, ze v tesne blizkosti
(kdyz projizdi kolem, tak na 50m) zahlusi i mobily.
  Opravdu mam tendenci toho cloveka insultovat a jeho vozidlo upalit nebo
kdyz slysim, ze nastartoval, pohazet na cestu ocelove jezky.
  Takze doporucuji nedelat si mezi lidmi spatnou karmu :-) a radeji ozelet
nejaky ten zapal, nez zapalovat vztek v lidech kolem :-). Vystridal jsem
v minulosti 4 trabanty a vzdy jsme je meli odrusene a s palenim nebyl nikdy
problem. Pokud to odrusene nepali nebo pali blbe, doporucuji prohlednout
a opravit zapalovaci soustavu (prerusovace, kondenzatory, civky...), musi tam
byt nejaky problem...
  Zdravi Pavel