RE: OT Vzdálená obrazovka pro jedno PC

Michal Grunt michal.grunt na vynet.cz
Pondělí Srpen 19 20:26:22 CEST 2013

Jednou jsem taky hledal zda neexistuje něco jako krabička se vstupem na monitor a vystupem na klavesnici a nasledne to dělalo např. VNC server, ale myslim ze jsem nic nenasel. Nejspis proto, ze je zbytecne něco takového vyrábět, protože u serveru je to proste osetrene trochu na lepsi urovni a přímo s podporou od výrobce.

Odesílate: hw-list-bounces na list.hw.cz [hw-list-bounces na list.hw.cz] za uživatele Tomáš Koželuh [mr.death na ipq.cz]
Odesláno: 19. srpna 2013 17:26
To: 'HW-news'
Předmět: RE: OT Vzdálená obrazovka pro jedno PC

To by musel ten stroj mít sériový port. To už bohužel není dneska taky
běžné. Monitor + klávesnice je pořád zdaleka nejuniverzálnější řešení. A
vyhrazená IP adresa? To je přesně ten problém. Měnil jsem nastavení
ethernetu na Debianu a udělal jsem to blbě. V tu chvíli přestaly reagovat
všechna eth rozhraní a při bootu to pouze hlásilo, že je eth špatně
nastavené (omylem jsem zapomněl vyhodit DHCP a přidal jsem tam i ruční
konfiguraci). U VMware nebo Windows to tak skutečně udělat můžu, bohužel u
linuxu na to spoléhat nemůžu.
Navíc mnohdy serverovna = 1 stroj + switch a monitor skutečně široko daleko
není nebo dokonce vůbec není, když uživatelé mají pouze notebooky.