navigace v telefonu nebo samostatne

Martin Persich persich na transcon.cz
Úterý Srpen 13 11:30:11 CEST 2013

Dlouho jsem byl odpůrce navigací, pořídil jsem si Garmin Nuvi 50 letos před
prázdninovou dovolenou, proto jen pár postřehů k tomuto typu, srovnání s
jinými nemám.
- výpočet trasy celkem rychle, překvapilo mne poměrně rychlé přepočítání
nové trasy v okamžiku, kdy se člověk cíleně rozhodne jet jinudy (běžně 2-3
s)
- v režimu "nejrychlejší" mne ve střední čechách provedla těmi
nejnemožnějším cestami, každou chvíli jsem míjel značku "silnice se v zimě
neudržuje", protáhlo mne to i vesničkou, kde po cestě běhaly husy a slepice,
přestože tam byla normální cesta kolem - určitě má vliv použitá mapa, měl
jsem nastavenou "českou automapu". Ale na dovolenou to bylo úplně super
cestování, krásné počasí, krásná krajina, na cessě prakticky žádná auta ...
- zobrazení je podle mého velmi příjemné, přehledné, dynamicky se mění
detaily křižovatek podle situace a rychlosti auta, bez výhrad
- zvuková navigace je podle mého zcela nepoužitelná - občas hlásí odbočku
uprostřed serpentiny v hlubokém lese nebo když člověk míjí nějakou odbočku
do pole pro traktory, často vůbec nehlásí příjezd na "T" křižovatku v obci z
vedlejší silnice na "stopku" - tj. před příjezdem ke křižovatce je potřeba
mrknout na displej - ano, není to dobré, ani bezpečné ...
- prozatím se mi bohužel nepovedlo připravit trasu s průjezdnými body v
počítači a nahrát ji do navigace, ale může to být i "rukama" ...
- součástí byly i turistické mapy na kterých jsou dokonale velkým písmem
vyznačeny nadmořské výšky vrstevnic a označení všech bunkrů ve slezském
příhraničí, ale zjistit ve které vesničce se člověk nachází ... často se mi
to vůbec nepovedlo ... ale zobrazit město, kde se člověk nachází je problém
i na automapě ...

Martin. persich na transcon.cz