Re: Buzeni segmentoveho LCD z MCU

nevrklap na volny.cz nevrklap na volny.cz
Pátek Srpen 9 12:29:07 CEST 2013

Zdravim,

pred lety jsem to resil, potreboval jsem dodelat USB host k designu, ktery byl na procesoru MEGA329 (ten ma vestavny LCD kontroler). Takze jsem vzal procesor AT90USB1287 (vestaveny USB host, ale ne LCD kontroler) a dodelal ten LCD kontroler softwarove. Displej byl 5 alfanumerickych znaku, 4 spolecne elektrody a 20 nozicek vzdy pro nekolik segmentu. HW byl jen 4 pull-down rezistory na spolecne elektrody, jako zbytek delice slouzily vestavene pull-up, slo o takovy druh "spotrebky" takze dlouhodobou zivotnost jsem neresil. Fungovalo to bezproblemu, mala rutina na plneni registru pri zmene textu a rutina v preruseni ktera to pravidelne prezvejkala.
Kazdopadne pouziti vestavneho LCD kontroleru mi prijde jednodussi a prakticnejsi, timto opatrene MCU byvaji obvykle optimalizovany na malou spotrebu...

Zdravi,
 P.

>No jo, ale to nestaci jen na tech COMx pinech - to bych musel udelat na
vsech pinech - protoze ja musim tu polarizaci prehazovat - kdybych ty
delice udelal jen na tech COMx pinech tak je to ok v pripade ze na COM
bude IO MCU jako input a segment bude stazen na zem. Ale v pripade, ze
stahnu ten COM na zem a segment pripnu na Vcc MCU tak uz tam je moc.

Musel bych to elepit delicema na vsech vyvodech toho LCD.