LED žárovky

Čtvrtek Srpen 8 10:30:49 CEST 2013

taky by mě to zajímalo, napsal jsem jim dotaz - teda k té žárovce 3000K.
Co jsem pochopil z různých informací na netu, luminofory s vysokým CRI
jsou jiné než s CRI okolo 80.
http://vaelektronik.cz/images/led/spektra.gif
Když se podíváte na spektrum "klasické" ledky s CRI 80, je tam na
modrozelené díra a pak jedno maximum toho luminoforu někde okolo žluté -
ale výsledek je růžová :-( Ve spektru ledky s CRI 90 je dolík na
modrozelené minimální, přibyl další hrb na zelené (které tam bylo málo)
a maximum na žluté je posunuté víc k červené. Je to asi úplně jiný
luminofor. Datasheet těch ledek je tady
http://catalog.osram-os.com/catalogue/catalogue.do;jsessionid=4ED0877389E89108B8CE42E922770411?act=downloadFile&favOid=0200000700016158000100b6
dělají 2700 až 4500K.

Původně jsem uvažoval o 2700K, ale nakonec jsem koupil 3000K. Do
obyváku, kde mám lustr s halogenkama, jsem dal na skříň dva moduly po 7
ledkách Oslon Square LCWCQAR.CC-LUMQ-5R8T-1 (3000K). Proti halogenkám je
to nepatrně žlutější, asi jako obyč. žárovka. Když svítím jen
halohenkama a pak rozsvítím jen tohle, skoro bych příště zkusil těch 3500K.
Anděl