Zahradne cerpadlo

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Srpen 3 21:24:51 CEST 2013

Něco mi asi uniká, ale když vezmu běžný asynchronní motor a na hřídel mu dám
jakékoli čerpadlo, které nemá moc velké tření, tak nevidím důvod, proč by
nemělo vydržet libovolně dlouho bez vody.

Hlavní problém bude, aby bylo schopno zvládnout udělat dostatečný podtlak,
pokud mám být víc jak pár dm nad hladinou.

PH

From: "Vladimir Nerud" <newlad na centrum.cz>
zadne cerpadlo na svete nenasaje z vetsi hloubky nez 10 metru. V praxi je to
maximalne do 8 metru,
Rucni pumpa byla urcite primo na studni, takze sala z mnohem mensi hloubky.
Vytlacit do deseti metru neni zadny problem.
Nechci Vam to vnucovat, ale myslim, ze pouziti ponorneho cerpadla resi
problem bezezbytku
a uplne eliminuje skody, ktere by na jinem cerpadle pri chodu na sucho
vznikly.
K tomu jeste dodam, ze zadne (bezne) cerpadlo nemuze jet bez vody. Starsi
suchobezna mely ucpavku
z lojove snury, ta sice chvilku vydrzela, ale po par minutach vytekl luj a
snura se spalila.
Ucpavka se serizovala tak, ze musela malinko prokapavat.
Nova cerpadla maji ucpavky kombinovane prevazne z keramiky/uhliku, a chod na
sucho snesou radove desitky vterin.
Pak se prehreji a keramika praskne.