Bezpecnostni transformator

Evzen Horna ehorna na cmail.cz
Pátek Duben 26 14:01:16 CEST 2013

Nevim, zda to z predeslych dotazu jasne vyplynulo, ale neptam se z pozice vyrobce zdroje, zdroj nechci vyrabet ani cetrifikovat. Ptam se z pozice uzivatele. V uzivatelske dokumentaci tyto udaje ne vzdy byvaji. Zdroj ma CE, tedy ujisteni o existenci prohlaseni o shode.
Mohu to tedy chapat tak, ze pokud je zdroj zarizeni tr. ochrany II a meze vystupniho napeti odpovidaji mezim pro male bezpecne napeti, lze tento zdroj pokladat za zdroj maleho bezpecneho napeti tedy SELV?
Jak to pak bude v pripade, ze takovyto zdroj bude pouzit se zarizenim, ktere jej pripoji k zemi. SELV se se zemi spojit nesmi. Stane se z nej PELV? Jako priklad uvedu maly petiportovy datovy prepinac (switch). Na trhu je jich spousta a minus pol maji vetsinou spojen se stinenim datovych konektoru. Pokud toto zarizeni spojim stinenym datovym kabelem se zemi, spoji se i vystup zdroje se zemi. Stane se ze zdroje PELV?

EH

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jaroslav Meduna
Sent: Friday, April 26, 2013 12:31 PM
To: 'HW-news'
Subject: RE: Bezpecnostni transformator

Bez papiru nejde prodat zadny zdroj, pokud jsou papiry na tridu dva a vystupni napeti je regulovane v ramci specifikace SELV, pak je tedy otazkou, co chybi?
Priklad kvalitniho zdroje, ktery je urcite SELV, protoze je to zmineno v jeho dokumentaci, a jeho PoS:
https://a248.e.akamai.net/cache.automation.siemens.com/dnl/zI/zIzNDAyNQAA_51
922267_Appr/4AC2402_80931A-GCLALAB_06-06-2011.pdf
Neni nikde nutne delat dalsi "specialni" test kvuli SELV.
JM
P.S. priklad uvadim ne pro moznost zobecneni, ale pro snadne pochopeni (abych predesel zbytecnemu flejmu).