WPA2 wifi Free

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Pátek Duben 26 11:55:14 CEST 2013

Jsem limitován tím, co do toho organizace dá. Takže maximum co mohu udělat a udělal jsem je že.

IP přiděluje server. Alias KERIO CONTROL. Takže jsem v DHCP vytvořil skupinu guest (pokud to je zařízení, které není součástí domény), a k ní v komunikačních pravidlech přidal pouze přímý link na jednu internetovou bránu, vše ostatní zakázal. Takže guest nevidí nic. Je to lepší než to bylo, navíc v kériu je přímé napojení na eset antivir. Veškerá komunikace běží přes server == kerio == eset. Je mi jasné, že nic není 100%, ale s omezeným rozpočtem je to asi maximum.

Míra

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Na
Sent: Friday, April 26, 2013 11:22 AM
To: HW-news
Subject: Re: WPA2 wifi Free

1. Proto jsem doporucoval at vymeni hlavni router misto mozna zbytecneho opakovace, i jsem uvedl znacku, na te mam vyzkousene 2 radia soucasne a na kazdem radiu to umi udelat guest ssid (tedy soucasne v 2 i 5Ghz), kterezto Guest je v jinem subnetu oddelene od vlastni site a jde odtud jen do internetu (samozrejme zasahem experta jde povolit pristup i jinam do site), konfigurak je standardni iptables like. Ale tohle nastavi i zenska a je to neprustrelne :-)

2. O tom, ze by multissid nejak zpomalovalo jsem si nestacil vsimnout (ono ty radia bezi na 300mbit a spise zapasim se signalem), ale nevylucuji to, mate nejake meritelne vysledky? Pred 10 lety jsem slysel, ze wpa oproti open zpomaluje a nikdy se mi to nepodarilo zmerit :-)

3. Ten pripad ze maji vice infrastruktur, to maji mnohdy vsichni, treba benzinky jsou pripojene pres Gts nebo noveru kyho certa a tu public wifi urcite nemaji spojenou s vlastni siti, nejspisenejak protunelovanou. U McD a mensich provozoven normalne objednali na public wifi radeji samostatne bezne adsl (je to podstatne levnejsi za 400-500 mesicne nez resit nejake sitovani)...

Odesláno z iPadu