Domaci zahady II - vaha

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Duben 25 18:23:10 CEST 2013

Je mi hlavně divné, že normálně ta váha produkuje i záporné hodnoty, ale
tady je ta hranice, do které je stále jen 0.

Díky za upřesnění názvosloví. Nevěděl jsem, že celý ten hranolek je
tenzometr, vždycky jsem si myslel, že tenzometry jsou ty věci na něm
nalepené.

PH

From: "Zdenek" <zdej na atlas.cz>
Ten hranolek je tenzometr. V nejužších bodech profilu jsou zalité dráty.
Podle popisu to vypadá, jako by byl přetažený, ale opačným směrem, než
normálně působí zátěž. Takže vzniklo jakési předpětí.
Můžete to změřit na jeho výstupech. Obvykle bývá výstup 2 mV/V při nominální
zátěži. Bez zátěže má být cca 0 V.

Behalf Of Pavel Hudecek
Tváří se funkčně, až na to, že ukazuje stále 0, dokud síla nepřekročí
nějakou hranici, něco pod 100 g. Když jí rozeberu, toto chování vykazuje, i
když samotný vážící element (klasický Al hranolek s profrézovanou "siluetou
činky") dám ven a třeba uchytím do svěráku. Měl jí půjčenou podnájemník,
večer prý normálně fungovala a ráno už ne.