Odesly odpor

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Duben 22 04:33:58 CEST 2013

Dobrý den všem,

Nedávno jsem tu poreferoval o pokusech s LED svícením. Včera mi v koupelně
odešel odpor, co je na omezení proudu při zapnutí. Kdyby to bylo při
zapnutí, tak by mě to zas tak moc nepřekvapilo. Ale stalo se to jen tak, v
době svícení, několik hodin po zapnutí. Prostě najednou lup! a byla tma. Je
to 10R/2W, takže by při 280 mA odejít rozhodně neměl. Je na něm vidět
kolečko odloupnutého laku o prům. asi 2 mm.

Pravděpodobně byl načatý od impulzního zatížení při zapínání. Při zapnutí se
na něm může spálit až asi 230 mJ se začátkem na cca 10 kW a časovou
konstantou něco přes 40 mikrosekund. Budu tam muset dát drátový.

Tak to jen tak jako zajímavost k nedávné diskusi o impulzním zatížení.

PH