Re: [OT] celní úřad

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pátek Duben 19 12:22:03 CEST 2013

Původní zpráva ze dne 19.4.2013 od Jaroslav Buchta:

> Zdravím, tak mi zachytili paradoxně zásilku vzorků od ST, asi že je na
> průvodce uvedená cena 37$ :-(
> Je to adresováno organizaci, jaké jsou možnosti řešení? V průvodním
> dopise je npsáno, že ČP řeší jen zboži neobchodního pro soukromé účely -
> to mi připadá, že není ono... Nebo to lze?
> A co doložit, když nic jiného než co už mají nemám (třeba nějaký doklad
> o platbě, kde nic neni...)

No tohle je trochu dost průser. Taky mi to jednou udělali, ačkoliv mám
smlouvu s tou firmou KAMA. Problém je v tom, že pošta vyúčtuje DPH a
nechá si ho zaplatit, ale jestli jsi plátce DPH, tak tohle DPH
sice zaplatíš, ale neodečteš, protože na to nebude nárok. Ber to jako
dotaci České republiky.

No a druhá možnost je potom až po vyclení napadnout to u celního úřadu
a pomocí svého deklaranta tam tohle JSD reklamovat a řešit s nimi
opravu a správné vyclení. Onehdá jsem to řešil s nějakým šéfem na
celním oddělení. Také dost nadával na poštu, jak to vedou.

Pro $37 se to asi nevyplatí. Prostě si to nech proclít poštu, zaplať
to DPH, dej si ho do nákladů jako výdaj, nikoliv jako DPH.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem