Fake? TL071CP

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Duben 18 21:06:11 CEST 2013

to vypadá skoro jako přepólované, 18V vs 22V by nemělo tak rychlý efekt,
ikdyž to přepólování by zas bylo v tomto případě daleko rychlejší než ty 3
vteřiny.

Taky je otázka co vstupy, ono otrocké nahrazení bipoláru fetem není vždy bez
změny zapojení možné. Z hlavy nevím jestli TL mají limitovaný proud na
výstupu, ale 741 ho má a je tak hodně blbuvzdorná.

Takže jestli ten první OZ co rozhoduje o napájecím napětí pro ostatní OZ
pustil nějak výrazně víc díky tomu že má jfet vstupy, tak se následným
efektům nelze nedivit.

Taky jsem si dělal syntezátor s archaickými nortonovými zesilovači, ale
prootže jsem viděl že to jednoduše všude nahradit nejde a nechtělo se mi
vymejšlet novou desku, tak jsem si sehnal ty nortony, ikdyž pokušení bylo
veliké. Jenom jsem to přepočítal na potenciometry co dům dal, zvedl rozsahy,
doplnil naprosto primitivně nějaké další funkce a možnosti a naprostá
spokojenost.

----- Původní zpráva -----
Od: Hfmcons

v jednom zdroji odešel 1ks Tesla MAA741, rozhodl jsme se nahradit všech cca
16 ks za TL071CP z nějaké zásoby bohužel už asi nezjistím z které. Po
zapnutí zdroje a asi 3sec  ohňostroj, bakelit po místnosti, 9 jich bylo buď
úplně zničeno(trčely jen nožky z patic) nebo měly vystřelený vršek a asi
odešly i některé obvody pověšené na výstupech těch TL-lek. V tom zdroji
jedou normálně jak staré Tesly tak i nějaké UAA, výrobce teď nevím. Setkal
jste se s tím někdo?
Miloš Dašek