pulzni pretizeni resistoru - dotaz

Středa Duben 17 23:59:18 CEST 2013

Napetove pretizeni rezistoru je ponekud jiny pripad.
Zde jde o proudove pretizeni a tam jde jen a pouze o schopnost odvest
ztratove teplo.
Ja bych silulaci jzednodusl na proudovy puls 1,8A po dobu 30ms.Tzn ztratova
energie na resiztoru <1J.
Tim se nam to zjednodusilo na otazku z jakeho odporu dokazeme odvest 1J
aniz by dochazelo k natovovani nebo chemickym zmenam ( u kovovych rezistoru
asi k oxidaci)?
Tezko rici , znovu se vracim k prstovemui testu, pokud nas nepopali 10x
opakovany test lze podle meho rezistor oznacit jako OK.
Pro muj prstovy test s opakovanim 10x je to energie 10J a to je o 30% vyssi
energie nez je ustova energie strely z Flobertky, coz je do prstu slusna
sleha.

Pokud chych se mel dopustit odhadu tak 30x  pretizeni bude pomerne
konzervativni odhad tj pouzti 1.5 az 2W odpor , ale i 1W tam nejspise bude
leta spokojene fungovat.

Martin