Magneticka boure - seknute MCU?

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Duben 17 21:52:19 CEST 2013

Já zase občas zdroje vyvíjím a pak samozřejmě dojde i na takovéto testy,
včetně třeba klasického mobilu s anténou, kterou při hovoru strkám všude
možně mezi součástky, zatímco na vstupu je třeba 1,1 kV a výstup chvíli plně
zatížen, jindy méně, nebo vůbec.

Jedno z nejúčinnějších testovadel je stykač na 230 V zapojený jako "zvonek",
kdy mezi cívkou a kontaktem je vyveden kus drátu, který se pak taky strká
všude možně. Dá se to aplikovat třeba i na velkoplošné obrazovky, přičemž
tato leží na podlaze a drát, třeba několik m dlouhý do ní prostě hodím. Do
té doby ji nic nerozházelo, ale po chvíli bzučení začaly barevné efekty
všude možně:-) Po pár dnech už ani ťuk.

Ovšem když se některý z drátů vedoucích do zařízení spojí s jedním pólem
Marxova generátoru, tak šílí všechno a jde už jen o to, aby přežilo a zas
šílet přestalo. PICům se v této situaci ráda vymaže flashka:-)

PH

From: "Tomas Chvatal" <tchvatal na fordiag.cz>
Z vlastni zkusenosti jen varuji pred moznym zarusenim i stabilizovaneho
zdroje na stole.
Jednou jsem neco bastlil do RC vysilacky napajene ze zdroje a po jejim
zapnuti cvaklo ve zdroji rele,
ten asi prepnul na vyssi napetovy rozsah, a vysilacka sla kukat. :-)

  Od: Mirek
  Pro zkoušení odolnosti zařízení jsem používal CB "ručku" s přepínateným
výkonem 1 a 4W.

  Přibližováním zaklíčované stanice k zařízení jsem jej "zarušil", přidal
odrušovací bižuterii a zkoušel znovu.

  Jednoduché, účinné.