pulzni pretizeni resistoru - dotaz

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Duben 17 21:32:13 CEST 2013

Pri nabijani RC obvodu sa na odpore rozptyli taka ista energia ako sa nabije do kondika (snazivejsi a neveriaci si to na domacu ulohu spocitaju), t.j. 1/2CV^2 (ak dobre pocitam, tak nejakych cca 0.8J). Takze na grafe si najdite pulz dlzky povedzme RC alebo 2RC (cca 50-100ms, velky rozdiel v tom nebude), spocitajte z casu a dovoleneho vykonu dovolenu energiu, a porovnajte s vypocitanou energiou pulzu. Pridajte inziniersky faktor "bezpecnosti", zamyslite sa nad grafom "thermal derating", nechajte vykvasit, upecte a vychladene podavajte.

Len tak cvicne som pozrel do http://www.vishay.com/doc?52023 a suvisiaceho http://www.vishay.com/docs/53048/pprachp.pdf a je tam materialu na rozmyslanie viac nez dost... :-) Ale nepreberal by som slepo grafy a cisla jedneho vyrobcu na odpory ineho vyrobcu ci dokonca ani na odpory ineho radu toho isteho vyrobcu, podla mna tam budu vyrazne materialovo a konstrukcne zavisle rozdiely. Napriklad pan kolega Persich spominal odpory odchadzajuce do nekonecna s "bodkou", co podla mna znamena nevhodnu teplotnu konstantu vytvarajucu lokalnu "kladnu spatnu vazbu"; to som videl uz aj ja, ale mam tiez skusenosti s pomerne velkou vzorkou 1 ohm 0805 konzistentne odchadzajucich do celoplosne scerneteho cca 30-50kOhm stavu...

wek

Energia ktora pocas pulzu pretecie odporom je