pulzni pretizeni resistoru - dotaz

Martin Persich persich na transcon.cz
Středa Duben 17 19:04:58 CEST 2013

Obavam se, ze "prstovy" detektor muze byt v podobnych pripadech nanic. Uz jsem videl hodne prerusenych metalizovanych odporu (rezistoru :-) ) s dratovymi vyvody (0,5-2 W) nasledkem nejakeho prepetoveho impulzu. Jen nekdy na nich clovek nasel nejakou "cernou" tecku. Ale casto ani naznak tepelneho zniceni. Ten impulz muze byt tak rychly, ze se proste nic nestaci zahrat a zcernat ... Take jsem si kdysi myslel, ze metalizovany 2 W rezistor do prepetove ochrany (nasledovany transilem) "musi" stacit ... :-(
Martin. persich na transcon.cz

  ----- Original Message -----
  From: Draček Fráček
  To: HW-news
  Sent: Wednesday, April 17, 2013 6:43 PM
  Subject: Re: pulzni pretizeni resistoru - dotaz

  Ten proudovy naraz muze zpusobit preruseni odporu?

   Jak si predstavujete, ze k tomu dojde?

  Průchodem el proudu vodicem ( odpor je vodic)¨dochazi k otepleni vodice, Vznika  Lorec Joulovo telo a pokud se nepletu tak k preruseni vodice muze doji jen diky neschopnsti toto teplo z vodice odvest.

  Dedektor prst au to to pali.