pulzni pretizeni resistoru - dotaz

Ondřej Kozumplík kozond-konf na seznam.cz
Středa Duben 17 16:41:20 CEST 2013

Zdravim konferu,

potreboval bych radu od experta na resistory, jejich technologii a veci
souvisejici.
nastinim podminky te zalostne situace:

mam zdroj 18V a pripojim ho k zarizeni, ve kterem je na vstupu seriove
resistor 10R a ten jde na kondiky uhrnne kapacity 4400uF (takovy
softstart). jde mi o to, ze nevim jak moc masivni pouzdro (SMD) vybrat, aby
resistor ten prvotni sok snesl bez trvalych nasledku na zivotnosti apod.
nasel jsem datasheety nejakych resistoru, kde byl dokonce graf
aplikovatelneho overload signle pulsu (zdaleka to neuvadeji vsichni
vyrobci), ale to bylo definovano pro konstantni vykon toho pulsu, kdezto me
se vykon meni/ubyva v case tak, jak se nabijeji kondy.

abyste nemuseli kalkulackovat:

v case 0 je proud 1,8A, v case cca 100ms je cca 0A, tvar pulsu typicky
RCckovy :)

jaky pulsni vykon na resistoru mam tedy uvazovat ? a tudiz z toho vyplyvaje
jake pouzdro zvolit ?

diky moc vsem za jakekoliv podnetne nazory

Ataman
http://www.hysteria-metal.cz