Re: EMP generátory (Dalsi z napadu jak...)

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Duben 17 01:20:16 CEST 2013

Moc vrstev asi příliš nepomůže, spíš přemýšlím, jak to optimalizovat na míň.

V prvním přiblížení je cílem co nejvyšší U/L a L/R, aby bylo co nejvyšší
dB/dt.

Pak zjistíme, že indukované napětí klesá s poměrem ploch vysílající a
přijímající smyčky, takže zmenšovat.

Jenže následuje zjištění, že pole ubývá s druhou mocninou vzdálenosti,
přičemž základem je velikost cívky, takže by měla být co největší.

Jinak naprostým favoritem je vircator, který snadno dává MW-TW mikrovln a to
s účinností v desítkách %, ale to už je vakuová technika a vedlejším
produktem je tvrdé RTG:-)

PH

From: "Jaroslav Lukesh" <lukesh na seznam.cz>
Tak to je ale hezký!

Něco takového jsem viděl tuším u TI, jako plošné cívky traf na DPS, takže
určitě by to šlo udělat i mnohavrstvou deskou z FR4, případně těch
mnohavrstvých naskládat víc na sebe. Dalo by se to takto udělat i přenosné
zvící mobilního telefénu.

Můžete to pak na táboře zkusit takto a výsledky si nenechejte pro sebe ;-)
Taky bych měl zájem o takovou špulečku na PCB, člověk nikdy neví kdy se to
může hodit ;-)

Od: "Pavel Hudecek" <edizon na seznam.cz>