[CNC] LinuxCNC na RaspberryPi

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Duben 15 22:52:22 CEST 2013

Jedna zajimavost z oblasti CNC - nekdo naportoval LinuxCNC
na RaspberryPi. Prijde mi to jako hodne prulomova vec.

Pro vlastni generovani rizeni krokacu STEP/DIR pouzili desku
s PIC32, coz mi na tom prave prijde jako to nejzajimavejsi, protoze
LinuxCNC je (na rozdil od konkurencnich produktu) posedly touhou
ridit vsechno centralnim procesorem, coz prinasi problemy s tim,
ze pak jsou velmi vysoke naroky na real-time jadro.
A pokud tedy nekdo udelal desku ktera to ridi, tak to znamena, ze
musel soucasne rozlozit inteligenci mezi centralni procesor a tuhle
desku. A to by znamenalo zasadni pokles naroku na real-time.
Snad to chapu spravne.

http://www.raspberrypi.org/phpBB3/viewtopic.php?f=37&t=33809
http://code.google.com/p/picnc/

PL