Ochrana I/O jak spravne resit?

hutta.j na seznam.cz hutta.j na seznam.cz
Pondělí Duben 15 19:20:56 CEST 2013

To mate zcela jiste pravdu, vyrobci vsech tech USART-LAN prevodniku se
doslova a do pismene touto myslenou ridili. Kupodivu vam  prijde 0.5-1W
cituji, zerou jako prokople :-)
Pokud jsem vzbudil dojem, ze povazuji rady typu pouzijeme optron pripadne v
dalsim levelu, pridame DC/DC prevodnik za hloupou tak, tak to rozhodne
nebylo mysleno.
Reagoval jsem na "resi stovky vyvojaru", jde tedy o standardni ulohu a proto
bych ocekaval radu publikaci v kterych by tato problematika byla rozpitvana
ze vsech uhlu pohledu.
No a jednim z uhlu pohledu je i cena a dalsim spotreba.
Jak jsem jiz tusim psal, napadlo me reseni s odpory, s hradlem,
tranzistorem, optronem, az po reseni s optronem a DC/DC.
Pricemz prave u optronu bez DC/DC, reseni kdy obe strany optronu jsou na
stejnem potencialu mi prijde, jako reseni drahe, zerouci, ktere tak jako tak
nic moc neresi. Pres optron ruseni neprojde, ale v pohode projde pres
spolecnou zem a spolecne napajeni.(Domnivam se, mozna mylne ja)
Kdyz jsme u tech mA. pokud by takove reseni pouzil vyrobce mnou zmineneho
sporaku tak 12mA, ze zdroje 12V predstavuje z 240V za rok cca 1.5kWh. V
sousednim nemecku ma obdobna kamna skoro kazda domacnost, vyrobku jsou
miliony a to jiz je docela dost energie.

Hutta

>Ehmm ja myslel, ze cilem je aby to zarizeni fungovalo a ne aby setrilo mA
pripadne melo malou cenu za kazdou cenu.... RV Dne 15.4.2013 17:35, hutta.j
na seznam.cz(http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list) napsal(a): >
Samozrejme i me jako stovky jinych napadne, pouzit optron, pri 8 takto >
resenych I/O osazenymi //H11L1/ bude spotreba 8 optronu 12.8mA a pak se >
budeme placat po zadech, kterak 32bit MCU za optrony zere jen 8mA :-). >
Podobne "genialni" take bude pouziti DC/DC menice za 140Kc k ochrene > MCU
za 40Kc :-), zvlaste kdyz jiz 8 optronu prekroci cenu MCU :-).