Re: Pračka a podlaha, aneb vibrační OT na nedělní odpoledne

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Duben 14 17:10:28 CEST 2013

Hlavni zasada - odstranovat vibrace nebo hluk vzdy v miste vzniku.
Idealne tedy nahledout do utrob pracky a podivat, kde konstrukteri
pracky neco nedomysleli. Moderni pracky uz umi byt docela zpusobne.
Jako druhy bod bych pak vyriznul do plovouci podlahy 4 kruhove otvory
pro nozky pracky a postavit ji tak primo na beton pod podlahou, pripadne
jeste pres nejakou gumu (i kdyz ta to muze nekdy i zhorsit).

PL

************************************

From: "Alexandra Svobodová" <hwnews na zirafoviny.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Sunday, April 14, 2013 4:51 PM
Subject: Pračka a podlaha, aneb vibrační OT na nedělní odpoledne

Dobré odpoledne,

     zneužiji ještě nedělního odpoledne na mírně OT téma, ale na druhou
stranu tak úplně mimo to také není.

     Máme v kuchyni vedle sebe sporák a pračku. Oboje stojí na montované
plovoucí podlaze a pokud pračka stojí, tak vše funguje jak má :-) Pokud
ale pračka ždímá, tak se někdy dějí věci. Prostě vibruje a montovaná
podlaha vibrace velmi ochotně přenáší vedle na sporák. Celkem mi to
nevadilo do doby, kdy mi shodila pánev plnou oleje na podlahu a já
musela ty dva litry uklízet. Situaci velmi zlepšila podložka z gumy, je
pod pračkou a docela to jde. Ale vibrace jsou pořád a ta příhoda s pánví
se udála právě s touto podložkou.

     Proto se chci zeptat, jestli by stejná podložka pod sporákem
dokázala zabránit, nebo omezit, přenos vibrací z pračky? Do budoucna
chceme (chci :-) ) dát vedle pračky skříň, je možné , že kdyby byla mezi
sporákem a pračkou, že vibrace omezí a nebo je to úplně nesmysl a nebude
mít vliv? Mé přání je dát pračku do skříňky také, ale mám obavu, že mi
ji zboří a rozloží na prvočinitele. Sice neběhá po kuchyni jako stará
Tatramatka, ale někdy sebou mele docela slušně. Když ji dám z podložky
přímo na podlahu, tak se mele většinou méně, ale když se pak při ždímání
trefí do rezonance podlahy, tak to dělá hrozný kravál a bojím se, že s
tou podlahou něco provede.

     Předem děkuji za náměty a nápady. Možná tu je nějaký odborník i na
vibrování a vibrace :-)

     Saša Svobodová

     PS: Dát pračku jinam nelze, do koupelny se nevleze, do chodby také
ne, v obýváku je stejná podlaha jako v kuchyni (de facto je to jedna
místnost) a v ložnici ji odmítám mít ;-)