Vikendove LED hratky:-)

Neděle Duben 14 14:50:48 CEST 2013

Tímhle jsem si taky prošel ... ta díra modrozelené není až tak kritická.
Modrozelené ledky sice seženete, ale za dlouhé peníze a nemyslím si, že
by něco zlepšily. Úsporky mají ve spektru jen pár čar a kolik lidí pod
nima tráví celé večery :-)
Důležité je, jestli se vám to líbí, když v tom světle jste. Já se snažím
pro osvětlení baráku dát dohromady "žárovkovou" žlutou a zkušenosti mám
zatím následující:
1. hledání té správné teple bílé LED nějak nedopadlo, zázraky se nedějí
a teple bílé ledky jsou růžové. Takže je míchám se žlutýma. Krásně do
žluta jdou jedině ledky, které se moc pro osvětlovací aplikace nehodí,
mají nízkou účinnost max. 75 lm/W a obvykle malý výkon.
2. Měření omezenými domácími prostředky (luxmetr + filtry RGB Orwo pro
aditivní barevnou fotografii) ukazuje nesmysly, růžová ledka má stejný
poměr složek RGB jako žárovka. Zjevně jsou charakteristiky filtrů jiné,
než charakteristiky oka. Podobně dopadá i digi foťák (Minolta A200),
růžové ledky na fotce dobře žluté a velmi podobné žárovce. Ostatně známý
efekt, dlouhá zářivka s bílým světlem je na fotkách obvykle zelená.
Takže zkouším, pozoruju a konečný odstín, než to začnu dávat do celého
baráku, musí schválit moje žena. Takže už to nebude na mě :-)
Anděl