Vikendove LED hratky:-)

Neděle Duben 14 10:44:49 CEST 2013

Ono je dobré rozlišovat katalogové a reálné hodnoty účinnosti. U téhle
ledky jí udávají při 270mA, nejspíš jí při tak malém proudu provozovat
nebudete. U ledky XP-G, s kterýma jsem koketoval, taky udávají účinnost
při 350mA i když mají max. proud 1,5A. Asi proto je Cree nejlepší :-)
Teplotu čipu 25 st.C taky nejspíš nedodržíte. Ledka 5000K má vyšší
účinnost než nějaká teple bílá, protože toho jde spousta ven přímo jako
modré světlo a jen menší část se konvertuje luminoforem. Přesto že
nechci podléhat hysterii "válečných štváčů" kteří tvrdí, že ve světle
ledek by člověk neměl být víc jak 2 hodiny denně právě pro škodlivost té
modré, ledku 5000K bych si do baráku nedal, protože se mi nelíbí a
protože doma bych nesnes ani bílé zářivky.
I když zase byl jsem teď taty http://www.tutto-lubno.cz/ v sauně, mají
tam kompletní ledkové osvětlení - v šatně svítící čtverce cca 20x20 cm,
je to neutrální bílá s dost velkým výkonem a vypadalo to fakt dobře.
Anděl