Vikendove LED hratky:-)

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Duben 13 18:07:02 CEST 2013

Dobrý den všem,

V koupelně mi zase chcípla zířivka DZ11, protože ji podnájemníci moc často
rozsvěceli a zhasínali a v předsíni "úsporka", od které jsem nenašel
účtenku, abych ji zas reklamoval.

Tak jsem vzal LED pole 10W/42V/5000K za 200 Kč z Farnellu, co mi tu už asi
rok leží, přidělal na chladič, připojil zdroj z C 4µ/400V~, 10R/2W,
B250C1000 a elytem 1m/63V. Po doplnění o kus papíru je koupelna lépe
osvětlená, než původně. Chladič má 45 °C. Časem doplním krabičku, přeci jen
trubka od toaleťáku nepovažuji za optimální krytí živých částí v koupelně:-)

Stejný typ zdroje, jen s 220+68n, 100R/2W a 220µ/100V jsem dal do původní
patice, přidělal sériově zapojené, nastříhané kousky dříve zmíněného pásku
za 70 Kč/m.

Obě svítidla se vyznačují čím, že trošku svítí i ve vypnutém stavu, přes
kapacitu vedení k vypínači, ale to zdá se nevadí, spíš naopak. V obou
případech je taky výstupní kapacita zbytečně vysoká, použil jsem první elyty
na požadované napětí, co jsem našel. Jinak by stačilo řádově méně -
primárním cílem je, aby to bylo několikadesítkrát více, než je na vstupu,
kvůli ochraně LED před poškozením při zapnutí v maximu, nebo impulzním
přepětím.

Poznámka k obrázkům: Budu muset vyčistit objektiv, dřív dělal krásné HDR
fotky, ale když je svinstvo na všech skupinách čoček...

PH