komunikace I2C normal, fast mode

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Duben 13 15:02:45 CEST 2013

Nemam chut pozerat do konkretneho datasheetu obvodu, co mate, ale
porozpravam Vam pribeh.

Pred nieco vyse 10 rokmi sme v jednom obvode pouzili I2C FRAMky od
Ramtronu, to bola vtedy v podstate novinka, no a v datasheete tam bolo to
iste, v jednej tabulke dve casovania, jedno pre 100kHz a druhe pre 400kHz
rezim. Pre istotu som pouzil ten 100kHz ale nedalo mi to, a kedze som mal
uplne tu istu dilemu ako Vy, a rozmyslal som, ako to ten obvod rozoznava,
nuz som do Ramtronu napisal.

No a dostal som odpoved, ze ten obvod nic nerozoznava, jednoducho ide do
400kHz; ale kedze vela uzivatelov sa pyta, ci sa da pouzit na 100kHz, tak
aby ich upokojili, jednoducho do datasheetu opisali obe tabulky zo
specifikacie... ;-)

Bol by som velmi prekvapeny, kebyze to vo Vasom pripade je inak.

Mimochodom, ten rise time to treba chapat tak, ze vstupnym obvodom nevadi
rise time do 1000ns, a naopak vystupne obvody generuju rise time rychlejsi
nez 300ns.

wek