Re: call-back propojovací automat na hovory

Na navrhpcb na gmail.com
Sobota Duben 13 09:22:48 CEST 2013


Pokud tvrdite, ze muzete s clip mobilky volat z vetsiny voip siti v cr, tak nam muzete vyjmenovat ty ceske operatory, u nichz to mohu provest? Mimo asi 1-2, ktery se na to specializuje ( to jmeno tu padlo a ze bybyl vetsi, to se mi take nezda ).

Jinak jsem nepochopil, to jako platite 1+1 za ten callback nebo jak? Neni lepsi zaplatit 2,50 na predplacence? Pokud volam malo, je to jedno a pokud volam stredne, tim hure s opruzem. Nechapu jakou to ma vyhodu. A <=0,50 s dph za voip ... to asi letos necekejte...

Odesláno z iPadu

12. 4. 2013 v 21:34, gatilo <gatilo na centrum.cz>:

> 12.4.2013, 21:27:59
> 
> Skol pravnickych nemaje, nemohu s jistotou tvrdit, ze je to povoleno.
> IMHO ale je.
> Nicmene, bez ohledu co si ja nebo vy myslime, je to co popisuji v bode
> 3), zcela bezne u vetsiny, ne-li u vsech vetsich VoIP operatoru v cz.
> 
> S pozdravem Pavel
>  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
> 
> --
> Petr Labaj napsal:
> 
>> Kdyby ad 3 melo byt povoleno, tak co by mi branilo v tom, abych ze sveho
>> mobilu zrealizoval hovor na Urad vlady s informaci, ze jsem tam umistil
>> bombu. Pricemz bych se identifikoval jako "mobil gatillo".
>> To by asi nebylo spravne, ze.
>> Takze proto to nemuze byt tak jednoduche a zadny operator mezi mnou
>> a tim Uradem vlady se nesmi vydavat za pana gatilla.
> 
>> Takze pokud uzivateli B zavola VoIP operator (tj. je realizovano spojeni VoIPop-B),
>> tak uzivatel nemuze videt cislo, ktere patri do cislovaciho planu uplne jine firmy
>> (kam patru uzivatel A). A jestli tam vola na zadost nejakeho uzivatele A na tom
>> vubec nic nemeni.
> 
>> Proste cislo z intervalu cisel, prideleneho nejake firme, nemuzu jen tak svevolne
>> pouzit. Tak jako bych treba pro svou identifikaci nemel pouzivat cizi IP adresu.
> 
>> PL
> 
>> *******************************
> 
>> From: "gatilo" <gatilo na centrum.cz>
>> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>> Sent: Friday, April 12, 2013 7:06 PM
>> Subject: Re: call-back propojovací automat na hovory
> 
> 
>> | 12.4.2013, 18:56:34
>> | 
>> | Zkusim to jeste jednou, snad srozumitelnej.
>> | 
>> | 1) A z mobilu vola na mobil B. Plati 7kc/m, B vidi mobilni cislo A
>> | 
>> | 2) A se mobilem, treba pres wifi pripoji k internetu, spusti VoIP
>> | klienta a pres sveho VoIP operatora vola B. Plati 1,50kc/m a B vidi
>> | VoIP cislo. Z toho usuzuji, ze B ve skutecnosti volala ustredna VoIP
>> | operatora.
>> | 
>> | 3) Totez jako 2) ale A ma aktivovan CLIP. B sice vidi mobilni cislo A,
>> | ale protoze cena je stejna jako v 2), fakticky to volani opet dela
>> | ustredna VoIP operatora
>> | 
>> | 4)A posle svemu VoIP operatoru, napr. pomoci sms pozadavek na spojeni
>> | s B. VoIP zavola A a nasledne B.
>> | Proc je toto jine nez 3), proc je v tomto pripade CLIP fuj, kdyz v 3)
>> | je OK.
>> | 
>> | 
>> | S pozdravem Pavel
>> |  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
>> | 
>> | --
>> | Petr Labaj napsal:
>> | 
> | >> Ona iniciace hovoru neni az tak o tom kdo chce mluvit, ale kdo
> | >> (ktera telefonni stanice) skutecne zavola. Kdyz chce Karel volat
> | >> a vytoci to na Petrove telefonu, tak prestoze hovor "inicializoval"
> | >> (pouzil jsem Vas termin) Karel, tak volany uvidi identifikaci Petrova
> | >> telefonu, protoze jeho stanice uskutecnila spojeni.
>> | 
> | >> Dival jsem se na web te firmy. Takze uzivatel sluzby musi byt v siti
> | >> nektereho mobilniho operatora. Takze to jiz trochu napovida, jak to
> | >> asi bude reseno. Takze ten Voocal nebude klasicky nezavisly VoIP
> | >> operator, ale zrejme sve volani realizuje prostrednictvim uctu u vsech
> | >> trech mobilnich operatoru. Takze kdyz pak zavola cilovemu opratorovi,
> | >> je hovor iniciovan ze site prislusneho mobilniho operatora (ktery odpovida
> | >> tomu, jakeho operatora ma dany uzivatel teto sluzby), takze kdyz po
> | >> domluve s timto mobilnim operatorem Voocal podvrhne cislo volajiciho,
> | >> tak cilovy operator to akceptuje, protoze volani prichazi od spravneho
> | >> operatora, do jeho rozsahu dane cislo patri.
>> | 
> | >> PL
>> | 
> | >> *******************************
>> | 
> | >> From: "gatilo" <gatilo na centrum.cz>
> | >> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> | >> Sent: Friday, April 12, 2013 1:40 PM
> | >> Subject: Re: call-back propojovací automat na hovory
>> | 
>> | 
> | >> | 12.4.2013, 13:33:48
> | >> | 
> | >> | No vzdyt to sam pisete "CLIP by mel prenaset cislo toho, kdo
> | >> | inicializuje hovor "
> | >> | Hovor prece inicializuje ucastnik A, jak se to v realu provede, to uz
> | >> | je jen technikalie.
> | >> | Kdyz mi zazvoni telefon, chci vedet, s kym budu mluvit.
> | >> | A ucastnik B, bude hovorit s ucastnikem A, nikoliv s ustrednou
> | >> | operatora, takze IMHO CLIP je v tomto pripade zcela vporadku.
> | >> | Coz neznamena, ze prislusnici telefoniho oligopolu to nemohou vyuzivat
> | >> | jako klacek na male operatory.
> | >> | 
> | >> | S pozdravem Pavel
> | >> |  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
> | >> | 
> | >> | --
> | >> | Petr Labaj napsal:
> | >> | 
> || >>> Jasne, CLIP funguje, s tim nema WiFi nic spolecneho.
> || >>> Podstatou je, ze CLIP by mel prenaset cislo toho, kdo iniciuje hovor, tj. kdo vola.
> || >>> Takze kdyz vola ucastnik A ucastniku B, tak domovsky operator ucastnika A
> || >>> preda jeho cislo domovskemu operatorovi ucastnika B, a ucastnik B to uvidi
> || >>> na svem telefonu.
> || >>> Ale tady tomu ucastnikovi B nevola ten A, ale vola mu VoIP operator. Takze
> || >>> by ucastnik B mel videt cislo volajiciho, tj. nejake cislo z rozsahu cisel toho VoIP.
> || >>> Pokud vidi ucastnik B cislo A, tak to znamena, ze VoIP musel cislo volajiciho
> || >>> podvrhnout, a operator toho B to musel akceptovat. To je proste telefonni podvod.
> | >> | 
> || >>> PL
> | >> | 
> || >>> ********************************
> | >> | 
> || >>> From: "gatilo" <gatilo na centrum.cz>
> || >>> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> || >>> Sent: Friday, April 12, 2013 1:07 PM
> || >>> Subject: Re: call-back propojovací automat na hovory
> | >> | 
> | >> | 
> || >>> | 12.4.2013, 13:03:21
> || >>> | 
> || >>> | Kdyz CLIP funguje, pokud volam pres VoIP pomovi WiFi, proc by nemohl
> || >>> | fungfovat v pripade call-backu ?
> || >>> | Jak by mohl (a k cemu by to bylo dobre), treba ten kyslik poznat, zda se muj telefon
> || >>> | napojil na VoIP ustrednu pomoci internetu, nebo pomoci call-backu.
> || >>> | 
> || >>> | S pozdravem Pavel
> || >>> |  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
> || >>> | 
> || >>> | --
> || >>> | Petr Labaj napsal:
> || >>> | 
> ||| >>>>  
> ||| >>>> No ten call-back VoIP operator vi, jake je Vase cislo. Protoze na neho volal.
> ||| >>>> Ale ten dalsi stupen v retezci (napr. O2, v jehoz siti bude cilova stanice, a do
> ||| >>>> jehoz site ten VoIP operator zavolal) proste nepripusti nastaveni odchoziho
> ||| >>>> cisla z jineho rozsahu, nez patri tomu VoIP operatorovi.
> ||| >>>>  
> ||| >>>> Pokud by to pripustil, tak by mohla nastat modelava situace, ze do site O2
> ||| >>>> vola nejaky VoIP operator, pricemz jako odchozi cislo ma nastaveno cislo
> ||| >>>> z rozsahu O2. A to by se zrejme tomu O2, CTU a ani mne moc nelibilo.
> ||| >>>>  
> ||| >>>> PL
> ||| >>>> From: Jiří Němec 
> ||| >>>> To: HW-news 
> ||| >>>> Sent: Friday, April 12, 2013 12:37 PM
> ||| >>>> Subject: Re: call-back propojovací automat na hovory
> || >>> | 
> ||| >>>> Bude to normální CLIP, je to bude nějak legislativně omezeno abyste
> ||| >>>> nevolali z libovolného vymyšleného čísla. Většinou je nutné nějakým
> ||| >>>> způsobem ověřit že je to číslo opravdu vaše, u Voocallu a Odorika mi
> ||| >>>> myslím přišly sms a opsal jsem z nich kód, u Mikrotechu jsem snad
> ||| >>>> slyšel o nějakém dopise s podpisem, ale to je už opravdu dávno a jak to mají teď opravdu nevím.
> ||| >>>> Pro ty VOIP operátory to asi nebyla sranda, O2 tím za použití ČTU
> ||| >>>> tahal informace o konkrétních technických řešeních, myslím na Odorik
> ||| >>>> fóru kolem toho byla docela zajímavá diskuze.
> || >>> | 
> ||| >>>> S pozdravem
> ||| >>>> Jiří Němec
> || >>> | 
> || >>> | 
> ||| >>>> Dne 12. dubna 2013 12:08 Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal(a):
> ||| >>>> Jak se resi to, aby odchozi cislo bylo to mobilni?
> ||| >>>> V ramci SIP-SIP si jiste muzu delat celkem co chci, ale pokud je tam prechod SIP-bezny operator,
> ||| >>>> tak ten predpokladam nedovoli nastavit jako odchozi cislo takove, ktere nepatri do rozsahu toho
> ||| >>>> VoIP operatora.
> ||| >>>> Nebo uz se dneska kasle i na ta nejzakladnejsi pravidla?
> ||| >>>>  
> ||| >>>> PL
> ||| >>>> ----- Original Message ----- 
> ||| >>>> From: Jiří Němec 
> ||| >>>> To: HW-news 
> ||| >>>> Sent: Friday, April 12, 2013 11:48 AM
> ||| >>>> Subject: Re: call-back propojovací automat na hovory
> || >>> | 
> ||| >>>> A od toho tu je callback, který se tu řeší. Nějakým způsobem
> ||| >>>> inicializujete spojení (Internet, SMS, speciální tel. číslo
> ||| >>>> přiřazené kontaktu) a VOIP operátor zavolá vám, jak to zvednete tak
> ||| >>>> zavolá na volané číslo. Platíte dvojnásobek, dnes tedy 1+1 Kč,
> ||| >>>> koncem roku 0,5 + 0,5. Bez paušálu, tarifikace 1+1s a ideální je k
> ||| >>>> tomu VF tarif Odepiš a Android telefon vybaven příslušnou
> ||| >>>> inicializační aplikací. Volá se po GSM síti, takže kvalita i
> ||| >>>> energetická úspornost telefonu je normální, jako odchozí číslo je
> ||| >>>> nastaveno vaše mobilní číslo, takže příchozí hovory jdou mimo VOIP operátora.
> || >>> | 
> ||| >>>> Doma mám SIP telefony a na mobilech callback. Jistě pro firmu je
> ||| >>>> callback nesmysl, ale firmám naši operátoři nabízí běžně volání za
> ||| >>>> korunu. Pokud nemáte přístup k firemnímu tarifu a nechcete řešit
> ||| >>>> šedivky, pak je pro běžného uživatele VOIP velice výhodný.
> ||| >>>> Samozřejmě pokud měsíčně provoláte různým lidem nějakých 12 hodin,
> ||| >>>> pak se ten flat opravdu vyplatí.  
> || >>> | 
> ||| >>>> Jako u nás doma možná 12 hodin padne i jen za 1 týden, ale to se
> ||| >>>> volá po příbuzenstvu v rámci jednoho VOIP operátora zdarma. Ty Cisco
> ||| >>>> SIP telefony mají naprosto skvělý hlasitý odposlech, mluvím do zdi
> ||| >>>> na druhé straně místnosti a stále mi je rozumět (výborné při
> ||| >>>> vaření). Člověk pak už ani nemá potřebu vykecávat se do mobilu.
> || >>> | 
> ||| >>>> S pozdravem
> ||| >>>> Jiří Němec
> 
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> 
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list