Re: call-back propojovací automat na hovory

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Duben 12 19:20:29 CEST 2013


Kdyby ad 3 melo byt povoleno, tak co by mi branilo v tom, abych ze sveho
mobilu zrealizoval hovor na Urad vlady s informaci, ze jsem tam umistil
bombu. Pricemz bych se identifikoval jako "mobil gatillo".
To by asi nebylo spravne, ze.
Takze proto to nemuze byt tak jednoduche a zadny operator mezi mnou
a tim Uradem vlady se nesmi vydavat za pana gatilla.

Takze pokud uzivateli B zavola VoIP operator (tj. je realizovano spojeni VoIPop-B),
tak uzivatel nemuze videt cislo, ktere patri do cislovaciho planu uplne jine firmy
(kam patru uzivatel A). A jestli tam vola na zadost nejakeho uzivatele A na tom
vubec nic nemeni.

Proste cislo z intervalu cisel, prideleneho nejake firme, nemuzu jen tak svevolne
pouzit. Tak jako bych treba pro svou identifikaci nemel pouzivat cizi IP adresu.

PL

*******************************

From: "gatilo" <gatilo na centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, April 12, 2013 7:06 PM
Subject: Re: call-back propojovací automat na hovory


| 12.4.2013, 18:56:34
| 
| Zkusim to jeste jednou, snad srozumitelnej.
| 
| 1) A z mobilu vola na mobil B. Plati 7kc/m, B vidi mobilni cislo A
| 
| 2) A se mobilem, treba pres wifi pripoji k internetu, spusti VoIP
| klienta a pres sveho VoIP operatora vola B. Plati 1,50kc/m a B vidi
| VoIP cislo. Z toho usuzuji, ze B ve skutecnosti volala ustredna VoIP
| operatora.
| 
| 3) Totez jako 2) ale A ma aktivovan CLIP. B sice vidi mobilni cislo A,
| ale protoze cena je stejna jako v 2), fakticky to volani opet dela
| ustredna VoIP operatora
| 
| 4)A posle svemu VoIP operatoru, napr. pomoci sms pozadavek na spojeni
| s B. VoIP zavola A a nasledne B.
| Proc je toto jine nez 3), proc je v tomto pripade CLIP fuj, kdyz v 3)
| je OK.
| 
| 
| S pozdravem Pavel
|  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
| 
| --
| Petr Labaj napsal:
| 
| > Ona iniciace hovoru neni az tak o tom kdo chce mluvit, ale kdo
| > (ktera telefonni stanice) skutecne zavola. Kdyz chce Karel volat
| > a vytoci to na Petrove telefonu, tak prestoze hovor "inicializoval"
| > (pouzil jsem Vas termin) Karel, tak volany uvidi identifikaci Petrova
| > telefonu, protoze jeho stanice uskutecnila spojeni.
| 
| > Dival jsem se na web te firmy. Takze uzivatel sluzby musi byt v siti
| > nektereho mobilniho operatora. Takze to jiz trochu napovida, jak to
| > asi bude reseno. Takze ten Voocal nebude klasicky nezavisly VoIP
| > operator, ale zrejme sve volani realizuje prostrednictvim uctu u vsech
| > trech mobilnich operatoru. Takze kdyz pak zavola cilovemu opratorovi,
| > je hovor iniciovan ze site prislusneho mobilniho operatora (ktery odpovida
| > tomu, jakeho operatora ma dany uzivatel teto sluzby), takze kdyz po
| > domluve s timto mobilnim operatorem Voocal podvrhne cislo volajiciho,
| > tak cilovy operator to akceptuje, protoze volani prichazi od spravneho
| > operatora, do jeho rozsahu dane cislo patri.
| 
| > PL
| 
| > *******************************
| 
| > From: "gatilo" <gatilo na centrum.cz>
| > To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
| > Sent: Friday, April 12, 2013 1:40 PM
| > Subject: Re: call-back propojovací automat na hovory
| 
| 
| > | 12.4.2013, 13:33:48
| > | 
| > | No vzdyt to sam pisete "CLIP by mel prenaset cislo toho, kdo
| > | inicializuje hovor "
| > | Hovor prece inicializuje ucastnik A, jak se to v realu provede, to uz
| > | je jen technikalie.
| > | Kdyz mi zazvoni telefon, chci vedet, s kym budu mluvit.
| > | A ucastnik B, bude hovorit s ucastnikem A, nikoliv s ustrednou
| > | operatora, takze IMHO CLIP je v tomto pripade zcela vporadku.
| > | Coz neznamena, ze prislusnici telefoniho oligopolu to nemohou vyuzivat
| > | jako klacek na male operatory.
| > | 
| > | S pozdravem Pavel
| > |  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
| > | 
| > | --
| > | Petr Labaj napsal:
| > | 
|| >> Jasne, CLIP funguje, s tim nema WiFi nic spolecneho.
|| >> Podstatou je, ze CLIP by mel prenaset cislo toho, kdo iniciuje hovor, tj. kdo vola.
|| >> Takze kdyz vola ucastnik A ucastniku B, tak domovsky operator ucastnika A
|| >> preda jeho cislo domovskemu operatorovi ucastnika B, a ucastnik B to uvidi
|| >> na svem telefonu.
|| >> Ale tady tomu ucastnikovi B nevola ten A, ale vola mu VoIP operator. Takze
|| >> by ucastnik B mel videt cislo volajiciho, tj. nejake cislo z rozsahu cisel toho VoIP.
|| >> Pokud vidi ucastnik B cislo A, tak to znamena, ze VoIP musel cislo volajiciho
|| >> podvrhnout, a operator toho B to musel akceptovat. To je proste telefonni podvod.
| > | 
|| >> PL
| > | 
|| >> ********************************
| > | 
|| >> From: "gatilo" <gatilo na centrum.cz>
|| >> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
|| >> Sent: Friday, April 12, 2013 1:07 PM
|| >> Subject: Re: call-back propojovací automat na hovory
| > | 
| > | 
|| >> | 12.4.2013, 13:03:21
|| >> | 
|| >> | Kdyz CLIP funguje, pokud volam pres VoIP pomovi WiFi, proc by nemohl
|| >> | fungfovat v pripade call-backu ?
|| >> | Jak by mohl (a k cemu by to bylo dobre), treba ten kyslik poznat, zda se muj telefon
|| >> | napojil na VoIP ustrednu pomoci internetu, nebo pomoci call-backu.
|| >> | 
|| >> | S pozdravem Pavel
|| >> |  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
|| >> | 
|| >> | --
|| >> | Petr Labaj napsal:
|| >> | 
||| >>>  
||| >>> No ten call-back VoIP operator vi, jake je Vase cislo. Protoze na neho volal.
||| >>> Ale ten dalsi stupen v retezci (napr. O2, v jehoz siti bude cilova stanice, a do
||| >>> jehoz site ten VoIP operator zavolal) proste nepripusti nastaveni odchoziho
||| >>> cisla z jineho rozsahu, nez patri tomu VoIP operatorovi.
||| >>>  
||| >>> Pokud by to pripustil, tak by mohla nastat modelava situace, ze do site O2
||| >>> vola nejaky VoIP operator, pricemz jako odchozi cislo ma nastaveno cislo
||| >>> z rozsahu O2. A to by se zrejme tomu O2, CTU a ani mne moc nelibilo.
||| >>>  
||| >>> PL
||| >>> From: Jiří Němec 
||| >>> To: HW-news 
||| >>> Sent: Friday, April 12, 2013 12:37 PM
||| >>> Subject: Re: call-back propojovací automat na hovory
|| >> | 
||| >>> Bude to normální CLIP, je to bude nějak legislativně omezeno abyste
||| >>> nevolali z libovolného vymyšleného čísla. Většinou je nutné nějakým
||| >>> způsobem ověřit že je to číslo opravdu vaše, u Voocallu a Odorika mi
||| >>> myslím přišly sms a opsal jsem z nich kód, u Mikrotechu jsem snad
||| >>> slyšel o nějakém dopise s podpisem, ale to je už opravdu dávno a jak to mají teď opravdu nevím.
||| >>> Pro ty VOIP operátory to asi nebyla sranda, O2 tím za použití ČTU
||| >>> tahal informace o konkrétních technických řešeních, myslím na Odorik
||| >>> fóru kolem toho byla docela zajímavá diskuze.
|| >> | 
||| >>> S pozdravem
||| >>> Jiří Němec
|| >> | 
|| >> | 
||| >>> Dne 12. dubna 2013 12:08 Petr Labaj <labaj na volny.cz> napsal(a):
||| >>> Jak se resi to, aby odchozi cislo bylo to mobilni?
||| >>> V ramci SIP-SIP si jiste muzu delat celkem co chci, ale pokud je tam prechod SIP-bezny operator,
||| >>> tak ten predpokladam nedovoli nastavit jako odchozi cislo takove, ktere nepatri do rozsahu toho
||| >>> VoIP operatora.
||| >>> Nebo uz se dneska kasle i na ta nejzakladnejsi pravidla?
||| >>>  
||| >>> PL
||| >>> ----- Original Message ----- 
||| >>> From: Jiří Němec 
||| >>> To: HW-news 
||| >>> Sent: Friday, April 12, 2013 11:48 AM
||| >>> Subject: Re: call-back propojovací automat na hovory
|| >> | 
||| >>> A od toho tu je callback, který se tu řeší. Nějakým způsobem
||| >>> inicializujete spojení (Internet, SMS, speciální tel. číslo
||| >>> přiřazené kontaktu) a VOIP operátor zavolá vám, jak to zvednete tak
||| >>> zavolá na volané číslo. Platíte dvojnásobek, dnes tedy 1+1 Kč,
||| >>> koncem roku 0,5 + 0,5. Bez paušálu, tarifikace 1+1s a ideální je k
||| >>> tomu VF tarif Odepiš a Android telefon vybaven příslušnou
||| >>> inicializační aplikací. Volá se po GSM síti, takže kvalita i
||| >>> energetická úspornost telefonu je normální, jako odchozí číslo je
||| >>> nastaveno vaše mobilní číslo, takže příchozí hovory jdou mimo VOIP operátora.
|| >> | 
||| >>> Doma mám SIP telefony a na mobilech callback. Jistě pro firmu je
||| >>> callback nesmysl, ale firmám naši operátoři nabízí běžně volání za
||| >>> korunu. Pokud nemáte přístup k firemnímu tarifu a nechcete řešit
||| >>> šedivky, pak je pro běžného uživatele VOIP velice výhodný.
||| >>> Samozřejmě pokud měsíčně provoláte různým lidem nějakých 12 hodin,
||| >>> pak se ten flat opravdu vyplatí.  
|| >> | 
||| >>> Jako u nás doma možná 12 hodin padne i jen za 1 týden, ale to se
||| >>> volá po příbuzenstvu v rámci jednoho VOIP operátora zdarma. Ty Cisco
||| >>> SIP telefony mají naprosto skvělý hlasitý odposlech, mluvím do zdi
||| >>> na druhé straně místnosti a stále mi je rozumět (výborné při
||| >>> vaření). Člověk pak už ani nemá potřebu vykecávat se do mobilu.
|| >> | 
||| >>> S pozdravem
||| >>> Jiří Němec



Další informace o konferenci Hw-list