Hromosvod

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Pátek Duben 12 10:09:19 CEST 2013

Smysluplny den,

> S tím VN vedením si nejsem jistý. U nás ve vesnici uhodilo do nově
> postaveného domu bez hromosvodu, přesně do středu střechy. Část šla
> komínem do země a část sundala 1m široký k zemi 1m široký pruh tašek.
> Na jednu stranu od domu je stará stodola, která je vyšší než RD a na
> druhé je VN 35kV asi 30m od střechy, výška vedení bude tak nastejno se
> střechou a 200m je trafo pro vesnici na železné konstrukci. Přesto si
> blesk vybral RD. Měl domek pojištěný a na pojištovně se prý o
> hromosvodu ani nezmínily.

oni se vubec ty blesky chovaji dost necekane. Bydlim v panelaku o 6ti
podlazich. Na strese mame klasicke hromosvody, konstrukce cca 20 - 30
let stara ale pravidelne udrzovana. Nad nima na stozarech spojenych s
hromosvody STA a v podstate desitka anten pro Wifi a k tomu nejake ty
10GHz smerova pojitka. Takze idealni cil. V posledni dobe mi tu zhruba 3
krat uderil blesk. Poprve to chytil privod vn k trafacce vedle
baraku.Byl jsem zrovna venku se psem vedle ni a ac ta trafacka je zdena,
tak bylo hezky videt co se deje vevnitr. Vymena trafa byla pro rozvodaky
celkem nuda, ale vycistit tu kobku na privodu od rozstrikaneho kovu byla
nechutna prace. Dalsi zasah byl do stromu pred barakem, byl nizsi nez
barak ale pred barakem je docela rozlehle pole. Strom byl na trisky.
Potreti to odpravilo jeste nizsi strom na boku baraku, v podstate mezi
barakem a tou trafackou. Slozilo ho to presne pred auto znameho.Padat ve
smeru mirneho svahu tak je auto vejpul. A ani jednou nemam od nasich
techniku reportovano, ze by odeslo neco ze zarizeni na strese. STA to
taky ustal bez ztraty kyticky, mam dojem, ze to neustala jedna televize
v byte vedle toho stromu, ale jisty si nejsem. A to jeden z tech zasahu
byl ve vodorovnem smeru od hlavniho stozaru s technologii cca 10 m. Pak
se v tom vyznej.

R.