Rekuperace u lokomotiv

gatilo gatilo na centrum.cz
Čtvrtek Duben 11 18:16:13 CEST 2013


 11.4.2013, 18:13:34

A pokud budete z hor do udoli vozit kusy ledu, a z udoli do hor
kvalitni vakuum, usetrite az 106.12% .
:-)

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Vláďa Anděl napsal:

> Účinnost obrovských trakčních motorů bych odhadoval přes 90%. Pokud vlak
> jede z kopce a pomalu (tedy nespotřebuje se moc energie na překonání 
> odporu vzduchu), druhý do kopce, očekával bych úsporu i přes 50% a s 
> těma výkonovýma špičkama to nebude tak žhavé. Pokud jezdí rychlíky 140
> km/h v polabské nížině a zastavují každých 30 km, nejpíš se neušetří nic.
> Anděl

> Dne 11.4.2013 17:28, Na napsal(a):
>> Nekde jsem cetl ze rekuperaci u lokomotiv ci troleji lze usetrit az 30%, nevim zda je to marketingovy udaj vyrobce, realna uspora asi bude o dost nizsi, ale zase cim vetsi okruh a cim vice lokomotiv, tak by to mohlo fungovat...
>>
>> Stejne tak elektromobily, brzdi do baterii, nebo ne?
>>
>> Odesláno z iPadu
>>
>> 11. 4. 2013 v 16:41, "Petr Labaj"<labaj na volny.cz>:
>>
>>> Nejen tramvaje (a samozrejme nejen prazske), ale i metro.
>>> V rekuperacnim rezimu vyleze napeti nahoru, neni na to treba zadna
>>> kosmicka technika.
>>>
>>> PL
>>>
>>> *********************************
>>>
>>> From: "gatilo"<gatilo na centrum.cz>
>>> To: "HW-news"<hw-list na list.hw.cz>
>>> Sent: Thursday, April 11, 2013 4:16 PM
>>> Subject: Re: Rekuperace u lokomotiv
>>>
>>>
>>> 11.4.2013, 16:12:46
>>>
>>> Rekuperaci udajne tez pouzivaji prazske tramvaje, alespon na nekterych
>>> usecich, treba na Barandov. Prirozene, ze jen tehdy, kdyz je v danem
>>> useku jina tramvaj, ktera spotrebovava. Kdyz tam neni, brzdny vykon
>>> jde do odporu. Jen nevim, jestli toto dela vlastni tramvaj, nebo
>>> prislusna usekova menirna.
>>>
>>> S pozdravem Pavel
>>>   mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
>>>
>>> --
>>> Alexandra Svobodová napsal:
>>>
>>>> Hezké odpoledne,
>>>>      rekuperace je na některých tratích již i povolená, ale určitě to
>>>> nebude vždy a všude. Hlavním problém je v trakčních měnírnách, protože
>>>> ty staré to jaksi neumějí a prý se mohou i poškodit. Nové už to umět
>>>> mohou, mají jiné usměrňovače. U trakčních transformoven střídavé trakce
>>>> je problém s tím, že pokud začne vlak brzdit rekuperací, tak je to, jak
>>>> tu již někdo zmínil, jako když během několika sekund začne pracovat
>>>> menší elektrárna, ale zase během chvilku přestane. To nemají správci
>>>> energetické soustavy rádi ;-)
>>>>      Protože se po našich tratích prohání dneska kde co s kolama a
>>>> sběrači, tak jsou už i nová návěstidla pro elektrický provoz, která
>>>> většinou rekuperaci zakazují, ale dole na jihu jsou oblasti, kde se
>>>> rekuperovat smí.
>>>>      Pro ty co se bojí že vlak nezabrzdí, tak každý vlak má minimálně
>>>> dvě brzdy, jedna je vzduchová a druhá je mechanická. Novější lokomotivy
>>>> mají ještě elektro-dynamickou brzdu(EDB) různé konstrukce. Většinou
>>>> brzdí "do odporů" ale některé umějí i tu rekuperaci. A ta pak musí umět
>>>> brzdit i do odporů, režim se přepíná.
>>>>      Někdo tu ještě narážel na "Adélku" což je taková ta maličká mašinka
>>>> pro posunování v depu, vypadá spíše jako hračka, ale je to dříč. Tak ta
>>>> má klasický spalovací motor (prý z traktoru Zetor), veliké baterie a
>>>> elektrický motor. Je to klasický dieselelektrický pohon s tím rozdílem,
>>>> že když jezdí uvnitř budovy, tak se diesel vypne a jezdí se na baterie.
>>>> Pohříchu to často nedělají, protože ona na baterie jede jen 5 km/h a to
>>>> je docela málo. Na dieselový motor udělá kilometrů za hodinu jednou
>>>> tolik :-) Část lidí je pomlouvá, že to je slabé a kdesi cosi, ale viděla
>>>> jsem na vlastní oči, jak táhne dvě až tři lokomotivy. Což může být až
>>>> kolem 300 tun.
>>>>      Saša Svobodová
>>>> _______________________________________________
>>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>
>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>

> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

 



Další informace o konferenci Hw-list