Rekuperace u lokomotiv

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Duben 11 16:41:17 CEST 2013


Nejen tramvaje (a samozrejme nejen prazske), ale i metro.
V rekuperacnim rezimu vyleze napeti nahoru, neni na to treba zadna
kosmicka technika.

PL

*********************************

From: "gatilo" <gatilo na centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, April 11, 2013 4:16 PM
Subject: Re: Rekuperace u lokomotiv


11.4.2013, 16:12:46

Rekuperaci udajne tez pouzivaji prazske tramvaje, alespon na nekterych
usecich, treba na Barandov. Prirozene, ze jen tehdy, kdyz je v danem
useku jina tramvaj, ktera spotrebovava. Kdyz tam neni, brzdny vykon
jde do odporu. Jen nevim, jestli toto dela vlastni tramvaj, nebo
prislusna usekova menirna.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Alexandra Svobodová napsal:

> Hezké odpoledne,

>      rekuperace je na některých tratích již i povolená, ale určitě to 
> nebude vždy a všude. Hlavním problém je v trakčních měnírnách, protože
> ty staré to jaksi neumějí a prý se mohou i poškodit. Nové už to umět 
> mohou, mají jiné usměrňovače. U trakčních transformoven střídavé trakce
> je problém s tím, že pokud začne vlak brzdit rekuperací, tak je to, jak
> tu již někdo zmínil, jako když během několika sekund začne pracovat 
> menší elektrárna, ale zase během chvilku přestane. To nemají správci 
> energetické soustavy rádi ;-)

>      Protože se po našich tratích prohání dneska kde co s kolama a 
> sběrači, tak jsou už i nová návěstidla pro elektrický provoz, která 
> většinou rekuperaci zakazují, ale dole na jihu jsou oblasti, kde se 
> rekuperovat smí.

>      Pro ty co se bojí že vlak nezabrzdí, tak každý vlak má minimálně 
> dvě brzdy, jedna je vzduchová a druhá je mechanická. Novější lokomotivy
> mají ještě elektro-dynamickou brzdu(EDB) různé konstrukce. Většinou 
> brzdí "do odporů" ale některé umějí i tu rekuperaci. A ta pak musí umět
> brzdit i do odporů, režim se přepíná.

>      Někdo tu ještě narážel na "Adélku" což je taková ta maličká mašinka
> pro posunování v depu, vypadá spíše jako hračka, ale je to dříč. Tak ta
> má klasický spalovací motor (prý z traktoru Zetor), veliké baterie a 
> elektrický motor. Je to klasický dieselelektrický pohon s tím rozdílem,
> že když jezdí uvnitř budovy, tak se diesel vypne a jezdí se na baterie.
> Pohříchu to často nedělají, protože ona na baterie jede jen 5 km/h a to
> je docela málo. Na dieselový motor udělá kilometrů za hodinu jednou 
> tolik :-) Část lidí je pomlouvá, že to je slabé a kdesi cosi, ale viděla
> jsem na vlastní oči, jak táhne dvě až tři lokomotivy. Což může být až 
> kolem 300 tun.

>      Saša Svobodová
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

 

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list